Skimmel!!!!!

M

marre79

Hej allihopa!
Jag undrar om ni har några tips angående hur man får ren sin skimmel till vardags. Det är inte kul att ens gå utanför dörren med en fläckig skimmel, det ser så slarvigt ut. Samtidigt är det så svårt att hålla dem rena man vill ju inte schamponera hästen varje dag. Så snälla någon som har något tips att få skimmeln ren på enklast sätt.
Tack mvh Marre

Torrschampo! :bow: (heter det väl? :confused: Var länge sen jag hade skimmel..) Spruta och gnugga med handduk - vips så har du en vit häst igen! :)
Tvätta med vatten och sen gnugga blir bara värre..:crazy:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 020
Senast: Sasse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 392
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 055
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar