S
SomethingCorporate
Jag har väldigt liten erfarenhet av barn (2 stycken)
En kompis dotter som nu är 2 år och min killes systers son som är 5½ månad.
Kompisens barn var alltid väldigt aktiv, kämpade och försökte göra grejer.
Låg aldrig still och vände på sig väldigt tidigt.
Började försöka ta sig fram tidigt osv.
Medans pojken ifråga som nu är 5½ månad inte verkar visa någon vilja att ens försöka.
Jag tror inte det är det minsta fel på honom.
Han kan vända på sig och kan sitta rätt bra.
Men så mycket mer gör han inte, och försöker inte riktigt, han sitter mest bara och ovserverar och kollar in, väldigt lite handling.
Jag pratade om mamma med detta bara för att jag tyckte att det var så otrolig skillnad.
Och hon sa att det var samma mellan mig och min bror.
Jag sprang när jag var 8 månader, medans min bror tyckte att det var dags att gå vid 13 månader.
Hon hade även upplevt ungefär samma sak med hennes systrars barn (båda två har både pojke en pojke och en flicka)
vad säger ni med mer erfarenhet, är det en rödtråd bland barn eller bara ett sammanträffande?
En kompis dotter som nu är 2 år och min killes systers son som är 5½ månad.
Kompisens barn var alltid väldigt aktiv, kämpade och försökte göra grejer.
Låg aldrig still och vände på sig väldigt tidigt.
Började försöka ta sig fram tidigt osv.
Medans pojken ifråga som nu är 5½ månad inte verkar visa någon vilja att ens försöka.
Jag tror inte det är det minsta fel på honom.
Han kan vända på sig och kan sitta rätt bra.
Men så mycket mer gör han inte, och försöker inte riktigt, han sitter mest bara och ovserverar och kollar in, väldigt lite handling.
Jag pratade om mamma med detta bara för att jag tyckte att det var så otrolig skillnad.
Och hon sa att det var samma mellan mig och min bror.
Jag sprang när jag var 8 månader, medans min bror tyckte att det var dags att gå vid 13 månader.
Hon hade även upplevt ungefär samma sak med hennes systrars barn (båda två har både pojke en pojke och en flicka)
vad säger ni med mer erfarenhet, är det en rödtråd bland barn eller bara ett sammanträffande?