Skillnad på Horseware Amigo och Mio

Harbor

Trådstartare
Tänkte beställa hem ett insulator stalltäcke och ser att det finns både Mio och Amigo. Vad är egentligen skillnaden i kvalitén?

Mio kan man väl säga är billigare och är horsewares basicvariant.

I rangordning är väl Mio horsewares billigaste alternativ med kvalitet och livslängd därefter. (Sen kommer hero-bravo-Rhino-Rambo.)

Jag har bara amigos innetäcken men hört gott om Mio också.

Som sagt ovan, Mio är det "sämsta" av HWs varianter. Därmed inte sagt att de är dåliga på något sätt.

Har ett par Mio täcken och nåt Amigo och nåt Rhino. Vattentätheten verkar vara lika på alla tre, men Mio täckena är känsligare för repor osv.

Mio är så fruktansvärt glansigt att det inte sitter på plats. Jag har ett stalltäcke och det liksom flyger omkring på hästen, lättar vid minsta vindpust och hamnar på sniskan. Prisvärt i kvalitén annars, jag har några som extra-täcken. Men de ligger helt enkelt inte lika still, varje som stalltäcke eller utetäcke.

Jag har både Mio och Amigo och jag gillar nog Miot bäst :p. Det är superlätt och ligger väldigt bra på min häst :). Fördel med Amigot är att det är hals och linerfästen.

(Har även Mio utetäcken och om en har snälla hästar är det riktigt bra täcken. Lätta, ligger bra och torkar fort!)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 792
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 448
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 616
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar