Skillnad mellan utställningsklasser

dressyrtjejen

Trådstartare
Funderar på att anmäla min hund till en inofficiell utställning där man kan välja mellan en rad klasser, bla unghundsklass 15-24 månader eller öppen klass från 15 månader.

Vad är skillnaden och vilken ska man välja?

Sv: Skillnad mellan utställningsklasser

Jag tror hon menar att det ju finns två klasser som man får ställa i från 15 - 24 månaders ålder. :)

Till TS: Jag har en som är 17 månader nu, jag väljer att ställa i unghund. Han är så pass ofärdig så jag ser ingen poäng i att ställa i öppen. I den öppna är det ju dessutom ofta många fler hundar, mer konkurrens. ;) På inoffarna spelar det kanske inte lika stor roll, men jag vet faktiskt inte om det är någon direkt skillnad beroende på vilken man väljer när man är på officiella.

Sv: Skillnad mellan utställningsklasser

Funderar på att anmäla min hund till en inofficiell utställning där man kan välja mellan en rad klasser, bla unghundsklass 15-24 månader eller öppen klass från 15 månader.

Vad är skillnaden och vilken ska man välja?

Jag väljer alltid att ställa i unghundsklassen med de hundar som ser ut som unghundar för då bedöms dom mot andra unghundar. I öppen klass kommer alla upp till veteranålder så har man en hund som är lite outvecklad så kommer den långt bak eftersom de som är "färdiga" kommer bättre till.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi funderar på att skaffa hund, obs funderar! Sambon kan bara tänka sig Golden Retriver. Jag har inget emot rasen, förutom storleken...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 898
Senast: Fille
·
Övr. Hund Min hund (7 månader) väljer att somna någonstans ute i lägenheten men vi har dörren öppen till sovrummet så han kan komma in till oss om...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 559
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024