Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast som domare måste man ändå räkna med att det finns fler gröna ekipage i en LB än i en MSV och att ridningen blir därefter och inte klanka ner på att alla rider så uselt jämfört med den där MSVB klassen man dömde helgen innan (eller vad man nu jämför med). Eller så kanske nivån på den här tävlingen var ovanligt dålig även för att vara en LB, det lämnar jag dock till någon annan att bedömma.
Fast som domare måste man ändå räkna med att det finns fler gröna ekipage i en LB än i en MSV och att ridningen blir därefter och inte klanka ner på att alla rider så uselt jämfört med den där MSVB klassen man dömde helgen innan (eller vad man nu jämför med). Eller så kanske nivån på den här tävlingen var ovanligt dålig även för att vara en LB, det lämnar jag dock till någon annan att bedömma.
Jag tyckter mest det var lite dålig stil att stå och snacka skit om de som rider i paus om det nu var fallet.
Visst, ger man sig in i leken får man leken tåla.
Det vore väldigt spännande att varför det ibland skiljer sig så mycket mellan olika domare, rimligen måste de premiera olika saker. Är det någon domare här eller någon som har lite insikt om hur olika domare resonerar, t.ex. hur man ser på en häst som är flashig men där ritten har massa missar jämfört med en mer medioker häst med ett fläckfritt program. Frågan gäller främst bedömningen i lätt klass.