Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra och bra En undran eftersom jag sett en del, få men en del zooaffärer göra det.Modig_Korn skrev:Kan kan man väl, men vad ska det vara bra för?
Jag har inte skrivit någonstans att jag ska köpa och få de skickade,jag undrade bara hur det går till.Köper inte fisk utan att ha sett dom gäller allt annat också.NagelacksBeroende skrev:är det inte smartare att köpa i djuraffären?
jag vet inte så mycket om fiskar.. men tänkte när dom skickas.. är det inte stor risk för att dom dör?
dom borde väl "skakas" en hel del
stackars fiskar
Ja sådana ja, men jag menade till privatpersoner. Men jag har nu förstått att det går och att det görsBeastieBabe skrev:ja, hur tror du att zooaffärerna får sina tyska fiskar? :smirk:
Man lägger i fiskarna i påsar med vatten, försluter dom och lägger i en frigolitkartong, man packar frigolitkartongen full med fiskpåsar eller fyller ut resterande utrymme med luftfyllda påsar, sen på med lockat och tejpa på.. på med fraktsedel och märka låda med "Levande Akvariefisk"..
sedan gäller det att hitta ett företag som skickar djur, dvs har ett lagomt varmt utrymme att frakta djuren i..
när jag köper fisk från zoo på vintern har jag med mig en kylväska och en handduk för att det ska vara jämn temperatur under resan hem inkl. stoppet vid matvaruaffären (man kan inte ha matvaror i bilen när man går in å köper akvariefisk, sånt ska väljas nooooga och man ska titta lääääänge )
Got that the first timeBeastieBabe skrev:ja man gör exakt likadant fast i mindre skala..
dvs såhär:
Man lägger i fiskarna i en påse med vatten, försluter den och lägger i en frigolitkartong, man fyller ut resterande utrymme med luftfyllda påsar, sen på med locket och tejpa på.. på med fraktsedel och märka låda med "Levande Akvariefisk"..
sedan gäller det att hitta ett företag som skickar djur, dvs har ett lagomt varmt utrymme att frakta djuren i..