Skicka fisk

Sv: Skicka fisk

är det inte smartare att köpa i djuraffären?

jag vet inte så mycket om fiskar.. men tänkte när dom skickas.. är det inte stor risk för att dom dör?
dom borde väl "skakas" en hel del :crazy:
stackars fiskar :p

NagelacksBeroende skrev:
är det inte smartare att köpa i djuraffären?

jag vet inte så mycket om fiskar.. men tänkte när dom skickas.. är det inte stor risk för att dom dör?
dom borde väl "skakas" en hel del :crazy:
stackars fiskar :p
Jag har inte skrivit någonstans att jag ska köpa och få de skickade,jag undrade bara hur det går till.Köper inte fisk utan att ha sett dom gäller allt annat också.

ja, hur tror du att zooaffärerna får sina tyska fiskar? :smirk:

Man lägger i fiskarna i påsar med vatten, försluter dom och lägger i en frigolitkartong, man packar frigolitkartongen full med fiskpåsar eller fyller ut resterande utrymme med luftfyllda påsar, sen på med lockat och tejpa på.. på med fraktsedel och märka låda med "Levande Akvariefisk"..
sedan gäller det att hitta ett företag som skickar djur, dvs har ett lagomt varmt utrymme att frakta djuren i..

när jag köper fisk från zoo på vintern har jag med mig en kylväska och en handduk för att det ska vara jämn temperatur under resan hem inkl. stoppet vid matvaruaffären (man kan inte ha matvaror i bilen när man går in å köper akvariefisk, sånt ska väljas nooooga och man ska titta lääääänge ;) )

BeastieBabe skrev:
ja, hur tror du att zooaffärerna får sina tyska fiskar? :smirk:

Man lägger i fiskarna i påsar med vatten, försluter dom och lägger i en frigolitkartong, man packar frigolitkartongen full med fiskpåsar eller fyller ut resterande utrymme med luftfyllda påsar, sen på med lockat och tejpa på.. på med fraktsedel och märka låda med "Levande Akvariefisk"..
sedan gäller det att hitta ett företag som skickar djur, dvs har ett lagomt varmt utrymme att frakta djuren i..

när jag köper fisk från zoo på vintern har jag med mig en kylväska och en handduk för att det ska vara jämn temperatur under resan hem inkl. stoppet vid matvaruaffären (man kan inte ha matvaror i bilen när man går in å köper akvariefisk, sånt ska väljas nooooga och man ska titta lääääänge ;) )
Ja sådana ja, men jag menade till privatpersoner. Men jag har nu förstått att det går och att det görs :angel:

ja man gör exakt likadant fast i mindre skala..

dvs såhär:
Man lägger i fiskarna i en påse med vatten, försluter den och lägger i en frigolitkartong, man fyller ut resterande utrymme med luftfyllda påsar, sen på med locket och tejpa på.. på med fraktsedel och märka låda med "Levande Akvariefisk"..

BeastieBabe skrev:
ja man gör exakt likadant fast i mindre skala..

dvs såhär:
Man lägger i fiskarna i en påse med vatten, försluter den och lägger i en frigolitkartong, man fyller ut resterande utrymme med luftfyllda påsar, sen på med locket och tejpa på.. på med fraktsedel och märka låda med "Levande Akvariefisk"..
Got that the first time:cool:

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 064
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 332
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 911
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023