Skicka avgift till Aqha

Sv: Skicka avgift till Aqha

Lånar tråden lite...

Är det någon som vet om jag får behålla mitt medlemsnummer?

Jag mitt pucko kom igår på att jag nog inte bet medlemsavgiften och kollade på nätet igår... Visst det stämde ju såklart. Så jag pröjsade över nätet men naturligtvis försent.
Jag fick ett medlemsnummer som började på 90 nånting men det framgick att det var jag med mitt gamla medlemsnr 23-nått som betalade.

Kommer jag få tillbaka mitt gamla medlemsnummer? Eller blir jag helt ny medlem nu?

Näe, det var precis det som jag trodde var problemet och därför så var jag tvungen att skicka in breedingreporten med hingstägarens underskrift först till AQHA, eller gör man det varje gång ändå? Och sen kunde jag göra resten av registreringen på internet. Jag gjorde i alla fall så för att jag ville ha med en bild på min pålla på reg. beviset :).

Om jag vore som du så skulle jag ringa till dom och lämna uppgifterna, dom är jättetrevliga och du kan få svar på alla dina frågor på en gång.

Näe, det var precis det som jag trodde var problemet och därför så var jag tvungen att skicka in breedingreporten med hingstägarens underskrift först till AQHA, eller gör man det varje gång ändå?

Det är det man inte behöver göra om hingsthållaren släpper breedingreporten online så att säga.

vad ska du ha för medlemskap??

För att få registrera mitt fullblod antar jag, som jag har betäckt med en quarter.
Annual General member-Nr $35
Thoroughbred Recording $50
... står det i brevet från AQHA. Någon som vet vad det betyder?

Lånar tråden lite...

Är det någon som vet om jag får behålla mitt medlemsnummer?

Jag mitt pucko kom igår på att jag nog inte bet medlemsavgiften och kollade på nätet igår... Visst det stämde ju såklart. Så jag pröjsade över nätet men naturligtvis försent.
Jag fick ett medlemsnummer som började på 90 nånting men det framgick att det var jag med mitt gamla medlemsnr 23-nått som betalade.

Kommer jag få tillbaka mitt gamla medlemsnummer? Eller blir jag helt ny medlem nu?

:rofl::rofl: alltså Eva!!!! Inte nog med att du smittar via datorn..jag har nästan vart med om samma sak.... fast när jag skulle betala så stog de att det inte gick att genomföra... försökte flera gånger men det stog att kortets giltighets tid var för kort... men när vi kollar nästa dag så ser vi att det är draget 4 gånger samma belopp.. (tur jag inte tog livstids medlemskap;)) Så några dagar senare så har alla pengar kommit tebax och de har inte dragit något alls... morrrr.. så nu har mitt medelmskap gått ut... vet inte heller om man får behålla samma nr... jag hoppas de :crazy:

För att få registrera mitt fullblod antar jag, som jag har betäckt med en quarter.
Annual General member-Nr $35
Thoroughbred Recording $50
... står det i brevet från AQHA. Någon som vet vad det betyder?

Själva medlemskapet för dig kostar $35.
Registreringen i AQHA's register för fullblodet kostar $50 (antar att dom vill ha dna test också?)

Själva medlemskapet för dig kostar $35.
Registreringen i AQHA's register för fullblodet kostar $50 (antar att dom vill ha dna test också?)

Nej, något dna-test har de inte bett om...
Brukar de kräva det?

Hej
Jag gissar på att du behöver DNA kit oxå, själv måste jag dna typa stoet (trots "ren" quarterstam), för att kunna registrera fölet.
Själv har jag skaffat e kort till mitt visa, så slipper jag skicka ut mina riktiga uppgifter i cyber rymden, kolla med din bank.

Jag brukar maila AQHA på hemsidan och det har alltid fungerat bra, har fått svar inom några dagar ( just nu är mitt dna kit borta dom hade skickat det 2 april, men skulle skicka ett nytt nu.

Nej, något dna-test har de inte bett om...
Brukar de kräva det?

Ja det gör dom av alla ston när dom sätts i avel. När jag har använt fullblod så har dom krävt det och ett ägarbevis från jockey club eller gallop föreningen (på engelska).

Ja det gör dom av alla ston när dom sätts i avel. När jag har använt fullblod så har dom krävt det och ett ägarbevis från jockey club eller gallop föreningen (på engelska).
Ägarbeviset har jag skickat, men dna har de inte frågat efter. Kanske gör de det när fölet har tittat ut och ska registreras?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 455
Senast: Sasse
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv