Skatteavdrag på FP?

Ishtar

Trådstartare
Nu sitter jag här och ska ansöka om jämkning, vill ha avdraget varje månad istället för 1 gång /år. Det gäller räntelättnad på bolån. Men så kom jag på att jag är ju gravid och kan nog inte räkna månadslön x9 som förväntad inkomst för resten av året...:angel: FÅr dra till med nåt bara. Men så slog det mig - jag kanske inte kan få jämkningen sen när pengarna kommer från försäkringskassan?

Kan ju såklart ringa dem, men har aldrig pratat med FK i hela mitt liv. Nån här som har höga räntekostnader och FP?
 
Sv: Skatteavdrag på FP?

Jodå, jämkningen gäller även försäkringskassan. Jag jämkade redan förra året och var då föräldraledig. Om jag minns rätt skickade jag in beslutet från skatteverket till FK.

I år jobbar jag och skickade därmed in till arbetsgivaren men fick svaret att de redan fått beskedet från skatteverket, så kanske fungerar det så även med FK?

Någon mer som vet?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min läkare tycker att jag borde gå över från sjukpenning till sjukersättning eftersom hon inte tror att jag kommer kunna arbeta igen...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 385
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
29 151
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp