Helt befängt!Kan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Man borde få skatteavdrag för att man bidrar till en renare miljö.
Allt som är bra för miljön borde belönas istället för att bestraffas med extra skatt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt befängt!Kan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Det kostar att släppa in flyktingar i landet. Det har man nu blivit varseKan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Det är stopp nuVarför? Jo därför att stat och regering bestämt att landet ska leva över sina tillgångar, det går alltid att lugga av folket mera pengar om det kniper,,,,,,,och just nu är det många hitte-på-avgifter som ska finansiera flyktings och integrationsvansinnet som körde i diket för länge sen.
Ni må kalla mig rasist eller vad som helst, jag ser mig själv som realist. Man kan inte ta pengar som inte finns och gödsla med oavsett hur god tanken än är och oavsett hur behjärtansvärt syftet är, nånstans tar det stopp.
Fråga Frigolit, det var ju han som kom på detDu kan kalla dig själv vad duvill. De pengar som går ut i bidrag till de mest behövande i Sverige, stannar i Sverige framförallt. Sverige har först en moms på 25% på allt och hyror och mat stimulerar företag i Sverige. De pengar som skickas till behövande familjer och släkt utomlands går "väldigt rätt" dvs inte till administratörer och potentater utan till rena behov, en form av träffsäkert utvecklingsstöd. De företag som sysslar med denna verksamhet ger jobb i Sverige ofta på landsbygden. Allt detta ökar BNP och ger ett rikare samhälle i stort.
Berätta istället för mig hur det gynnar miljön att köpa utsläppsrätter men ändå ta upp kolet. Varför inte låta brunkolet ligga? Vem i hela friden tjänar pengar på utsläppsrätter? Jag slår vad om att dessa pengar stannar inte i Sverige utan går utomlands till stora ekonomiska aktörer utan hänsyn till Sveriges framtid eller BNP. Jag tycker att detta är ett otroligt slöseri. Varför? För att cykelreparatören ska få bidrag?
Vem tjänar pengar på att sälja utsläppsrätter?
Tyvärr vet jag inte svar på din fråga men allt ska anpassas till EU så det är säker därför eller annars skyller dom på det !Jag har också undrat över detta. Det enda inlägg i tråden som liknar ett svar på @MissFideli s fråga är det om anpassning till eu. Finns det någon som vet mer om det?
Kan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Jag har också undrat över detta. Det enda inlägg i tråden som liknar ett svar på @MissFideli s fråga är det om anpassning till eu. Finns det någon som vet mer om det?