MissFideli
Trådstartare
Kan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar!! Det är för att ren el är ett spel för galleriet. Gissa hur mycket sköna skattemiljarder staten skulle gå miste om ifall villaägare på allvar skulle börja dra nytta av jordens gåvor......de är försjutton gratis.Kan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Kan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Hur kan ett parti som kallar sig miljöpartiet medverka till denna skatt är en gåta. Vi och våra grannar var på gång att installera större anläggningar på våra perfekt lutande, söderliggande ladutak men avvaktar. Sedan flera år har jag dessutom ansökt om bidrag från länsstyrelsen till en mindre anläggning,<255 kW, det händer ingenting i den kön.Kan nån förklara vad som är bra med den nya skatten på solel? Jag fattar inte.
Du kan kalla dig själv vad duvill. De pengar som går ut i bidrag till de mest behövande i Sverige, stannar i Sverige framförallt. Sverige har först en moms på 25% på allt och hyror och mat stimulerar företag i Sverige. De pengar som skickas till behövande familjer och släkt utomlands går "väldigt rätt" dvs inte till administratörer och potentater utan till rena behov, en form av träffsäkert utvecklingsstöd. De företag som sysslar med denna verksamhet ger jobb i Sverige ofta på landsbygden. Allt detta ökar BNP och ger ett rikare samhälle i stort.Varför? Jo därför att stat och regering bestämt att landet ska leva över sina tillgångar, det går alltid att lugga av folket mera pengar om det kniper,,,,,,,och just nu är det många hitte-på-avgifter som ska finansiera flyktings och integrationsvansinnet som körde i diket för länge sen.
Ni må kalla mig rasist eller vad som helst, jag ser mig själv som realist. Man kan inte ta pengar som inte finns och gödsla med oavsett hur god tanken än är och oavsett hur behjärtansvärt syftet är, nånstans tar det stopp.
Du glömde tydligen att dom som väntar på uppehållstillstånd inte får göra ett handtag i samhället utan tvingas sitta och mögla bort på ett boende eller ett förvar, vidrig människohantering enligt mig och hur man kan kalla detta för ett humant liv är för mig en gåta. Snacka om att kasta bort både pengar och människors livskvalitet.Du kan kalla dig själv vad duvill. De pengar som går ut i bidrag till de mest behövande i Sverige, stannar i Sverige framförallt. Sverige har först en moms på 25% på allt och hyror och mat stimulerar företag i Sverige. De pengar som skickas till behövande familjer och släkt utomlands går "väldigt rätt" dvs inte till administratörer och potentater utan till rena behov, en form av träffsäkert utvecklingsstöd. De företag som sysslar med denna verksamhet ger jobb i Sverige ofta på landsbygden. Allt detta ökar BNP och ger ett rikare samhälle i stort.
Naturligtvis ska pengarna pumpas ut i nåt svart hål till nåt obskyrt projekt,,,,,,,,som sen ofta visat sig vara nåt helt annat men då har någon driftig "entreprenör" redan dragit med stålarna.Berätta istället för mig hur det gynnar miljön att köpa utsläppsrätter men ändå ta upp kolet. Varför inte låta brunkolet ligga? Vem i hela friden tjänar pengar på utsläppsrätter? Jag slår vad om att dessa pengar stannar inte i Sverige utan går utomlands till stora ekonomiska aktörer utan hänsyn till Sveriges framtid eller BNP. Jag tycker att detta är ett otroligt slöseri. Varför? För att cykelreparatören ska få bidrag?
Vem tjänar pengar på att sälja utsläppsrätter?
Det har varit skatt på den ved du tog från egna marker för att elda med....Väntar bara på att det kommer skattekrav på de grönsaker och frukt du odlar själv för eget bruk...
Snart kommer det väl kontrollanter och räknar hur många fruktträd och bärbuskar man har och kollar storleken på dom. "Men jag använder inte frukten eller bären, jag köper min sylt och saft." "Spelar ingen roll, du har MÖJLIGHETEN att ta till vara frukt och bär så här är ditt extra skattepåslag!"Väntar bara på att det kommer skattekrav på de grönsaker och frukt du odlar själv för eget bruk...
Ja det var då bönderna slängde ut vedpannorna och började elda med olja, det blev bra mycket billigare och veden fick ruttna ner i skogen istället.Det har varit skatt på den ved du tog från egna marker för att elda med....
Snart kommer det väl kontrollanter och räknar hur många fruktträd och bärbuskar man har och kollar storleken på dom. "Men jag använder inte frukten eller bären, jag köper min sylt och saft." "Spelar ingen roll, du har MÖJLIGHETEN att ta till vara frukt och bär så här är ditt extra skattepåslag!"
Där har du fel, du får inneha en tv och även använda den som dataskärm utan krav på att betala licens bara mottagarmodulen är bortplockad. Det är mottagarmodulen som bestämmer att det är en licenspliktig apparat.Precis som när man har ett tv skal men inte själva elektroniken för den åkte man till återvinningen med och använder skalet till teaterdockshower. Så får man endå betala tv avgift....
Där har du fel, du får inneha en tv och även använda den som dataskärm utan krav på att betala licens bara mottagarmodulen är bortplockad. Det är mottagarmodulen som bestämmer att det är en licenspliktig apparat.
McG - som är 100% säker på detta då jag kan regelverket utan och innan.