Skånska hingstar?

Sv: Skånska hingstar?

Ja, har du bestämt dig? *nyfiken*
Nu ska du inte sitta och vara taskig mot rara Hetja, det är väl en ljuvlig dam? :angel:

Vi har tagit undersökt henne en gång och vi väntar på en brunst för att ta nått prov från livmodern.
Är det helkört på fölfronten så får hon bli barnponny :D åt kidsen.
Hennes fuxiga dotter ska bli mamma vilken vecka som helst nu, spännande värre!!!!

Ser att många pratar om Hrammur och Spuni... Har ingen funderat på Meitill frá Kjarnholtum? Ger ju helhäftiga färgteckningar på sina föl. *dreggel*

www.kvarnbacka.se, där finns både Hrammur, Spuni, Meitill och Silfurmáni fra Asgård. Ligger ju inte så långt från Kristiandstad heller. *blink*

Jobbade själv där under all ledig tid mellan -98 och -00, samt under den helgen Spuni kom till Sverige -03. Hingstarna är jättehärliga att hantera allihop, dock har jag inte ridit någon av dem så det kan jag inte uttala mig om.

Ser att många pratar om Hrammur och Spuni... Har ingen funderat på Meitill frá Kjarnholtum? Ger ju helhäftiga färgteckningar på sina föl. *dreggel*

www.kvarnbacka.se, där finns både Hrammur, Spuni, Meitill och Silfurmáni fra Asgård. Ligger ju inte så långt från Kristiandstad heller. *blink*

Jobbade själv där under all ledig tid mellan -98 och -00, samt under den helgen Spuni kom till Sverige -03. Hingstarna är jättehärliga att hantera allihop, dock har jag inte ridit någon av dem så det kan jag inte uttala mig om.

Jag personligen tycker inte om hans exteriör.

Hämtade hem tanten idag :love: . Hon bor på annan ort i gigantisk fin lösdrift annars men nu får hon komma hem och bli barnponny.

Sen så har han ju köpt en ny hingst också Heimir frá Vatnsleysa, svart konstantskimmel, e. Glampi.

:bump:

Heimir kommer till Sverige i maj, juni nån gång. Johan har inte hunnit marknadsföra honom än men det kommer! Svart färgväxlare, finns bara tre godkända hingstar med den färgen vad jag vet.

Gå in på SIFs hemsida under Avel och klicka på World Fengur i vänstermenyn. Där kan du ansöka om nytt WF-medlemskap med ditt medl.nr. i SIF.
Direkt efter att jag skickat ansökan kom jag in på WF igen!

Heimirs poäng är:
Ext: 8,11
Rid:7,90 (6,0 på pass)
Tot: 7,99

/Malin

Senast ändrad:

Jag får bara nån error när jag försöker skicka ansökan :crazy:

ÅÅÅÅH Halleluja nu fungerade det plötsligt efter att jag registrerat mig igen på SIFs hemsida under avel/ worldfengur. Jag testade det igår, men då funkade det inte, gjorde ett halvhjärtat försök nu och då gick det!!

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka