Skånska hingstar?

Sv: Skånska hingstar?

Randevravkoman är en liten sak som föddes till grisepassare utan trav.
Han har manken i knähöjd ungefär och är riktigt liten och förkrympt.

Tänkte starta liv i denna lilla tråd igen. Fastnade lite för detta, och hade en liten fråga, vilket år är denna randver avkomma född? Har hon fått några mer randver avkommor?

Jag kan svara på den frågan, hon har bara fått en avkomma efter Randver.
Och om jag inte mins fel så är den född 2004.

Jag tänkte på Skáneyland. Ligger inte deras gård i Skåne?
Under detta året så finns står Aðmiráll och Segull där och betäcker.

Information finns ju på deras hemsida :laugh:
www.skaneyland.nu

/ J :bow:

Åh vad roligt! Det är avkomman jag har hemma nu.

Skoj att läsa vad hon 2007 hade skrivit om honom "liten och förkrymt och grisepassare utan trav.."

Liten är han, 1,33 men fin exteriört, och travar gör han, den blir starkare och starkare för varje dag, och tölten väljer han främst.. Men traven är stark, härligt och se hur dom förändras med tiden :)

Han har nog fått mycket efter mamma i psyket vad gäller hur allt ska hanteras från marken ;) "Jag går ingenstans såvida jag inte vill det" hehe

Åh vad roligt! Det är avkomman jag har hemma nu.

Skoj att läsa vad hon 2007 hade skrivit om honom "liten och förkrymt och grisepassare utan trav.."

Liten är han, 1,33 men fin exteriört, och travar gör han, den blir starkare och starkare för varje dag, och tölten väljer han främst.. Men traven är stark, härligt och se hur dom förändras med tiden :)

Han har nog fått mycket efter mamma i psyket vad gäller hur allt ska hanteras från marken ;) "Jag går ingenstans såvida jag inte vill det" hehe

Skoooooooj jag köpte han av djurjouren och sedan sålde jag han vidare till henne du köpte han utav!!!!!Bilder!!!!!!!!!!!!!!

lillen22.jpg

Här kommer han, Lilleman!

Han är verkligen speciell i sättet, vill helst inte känna tillit till någon annan än sig själv och tar gärna ingen kontakt, men vi har börjat lära känna varandra och våran relation blir starkare och starkare för varje dag :) Det är skoj! Han kom precis i rättan tid för mig (Att ta det långsamt) Då jag just hade förlorat min ögonsten och egentligen inte var redo för ny häst utan ville också ta allt långsamt. Vilket blev perfekt för oss båda i slutändan :)

Va roligt att få höra från dig som haft honom innan, hur va han då? Har du inga bilder? :)

Han är verkligen speciell i sättet, vill helst inte känna tillit till någon annan än sig själv och tar gärna ingen kontakt, men vi har börjat lära känna varandra och våran relation blir starkare och starkare för varje dag :) Det är skoj! Han kom precis i rättan tid för mig (Att ta det långsamt) Då jag just hade förlorat min ögonsten och egentligen inte var redo för ny häst utan ville också ta allt långsamt. Vilket blev perfekt för oss båda i slutändan :)

Va roligt att få höra från dig som haft honom innan, hur va han då? Har du inga bilder? :)

Jag snokade bland gamla bilder men hittade han bara som en liten fläck...Ska kolla på ett annat ställe en vet jag att jag har.Ska be mamma scanna in den imorgon.

Det gick inte att komma nära han när han kom men det gick lite senare bra.
Han var ju bara en lite skit när jag hade han och gick mest i hagen och lekte med unghästarna.
Sen sålde jag till henne som du köpte henne av.Min kompis.

Sen har jag bara följt han lite där..Men jag fick aldrig känslan att jag gillade honom som jag gör med mina som jag har nu som jag aldrig skulle får för mig att sälja.

Jo föresten jag träffade han i sommar när mina hästar var där på kollo i en månad för vi fick barn.
Han var då rejält bestämd och skulle sätta sig över Krummi min häst så han hade ett helvete innan han fick ge upp....Mina hästar och hon du köpte han av har gått i samma flock en gång i tiden..Fast då var litur yngre.

Jag ska se om jag hittar nån bild därifrån..

Åh vad roligt att höra.. Busig är han, får igång alla hästarna i hagen, favoriten är min syster arab, dom är ständigt på varandra och brottas om vem som får lov att bestämma, de brukar ha olika dagar där dom får bossa :) Haha roligt att se deras tydliga kroppsspråk.

Skönt när man känner att nåt inte passar och säljer vidare och att det då passar, jag är jätteglad att jag fick lov att köpa honom, då jag tror att efter att vi lär känna varandra ännu mer kommer det bli perfekt Har ju bara haft honom i fem månader, men känner redan massor av framsteg :)

Ja kolla om du har bilder, hade vart jätteskoj att se! :)

Åh vad roligt att höra.. Busig är han, får igång alla hästarna i hagen, favoriten är min syster arab, dom är ständigt på varandra och brottas om vem som får lov att bestämma, de brukar ha olika dagar där dom får bossa :) Haha roligt att se deras tydliga kroppsspråk.

Skönt när man känner att nåt inte passar och säljer vidare och att det då passar, jag är jätteglad att jag fick lov att köpa honom, då jag tror att efter att vi lär känna varandra ännu mer kommer det bli perfekt Har ju bara haft honom i fem månader, men känner redan massor av framsteg :)

Ja kolla om du har bilder, hade vart jätteskoj att se! :)

Det fanns ju andra som gillade han mera???:idea:

Ja han ser verkligen mini ut :) Tack för bilden, alltid kul att se lite äldre bilder också :)

Haha, vad kul att se bilder på honom nu.
Om han har ärvt mammans psyke inser jag svårigheterna i hans temperament.
När hon skulle till Randver och betäckas så ledde jag ut min lilla ponny med kedjegrimskaft ur transporten och sa till hingsthållaren att hon var speciell. Jaja, sa de, vi ska nog ta hand om din lilla ponny sa de och jag riktigt såg hur tramsig de tyckte att jag var...När jag hämtade henne hade de full förtsåelse däremot :rofl:
Hon var helt ärligt hemsk. Hon var liksom ett Alfa sto, PUNKT.
Dottern (Liturs syster) har jag inte haft hemma så mkt, bara några månader när jag satt in henne och hon va likadan typ. Ganska oförskämd, med noll respekt för människors personliga space men snäll i hantering ändå och snäll att rida och köra. Men hon är oerhört mkt bättre extertiört och gångartsmässigt än Litur, hon är nice :love:.
Jag har inte sett henne sen i augusti, bara på bild och film, har henne på träning hos en duktig tjej.
Har lite ångest nu, jag har bestämt mig för att bosätta mig på Kanarieöarna och antalet islandshästar är lika med noll. Hade varit hemskt egostiskt av mig att ta hit henne..Fast det var ju tänkt att hon skulel bli min framtida lyxridhäst......

Äh.

Du bor i paradiset och när du får hästångest kommer du hem till mig och rider fina hästar (i det svenska vädret) tills det går över :idea:

Finns till och med en sån där liten om du vill ha på släp som på avataren :cool:

..f.ö. kom jag väl överens med din alfaponny :love:

det är inte så att du har någon bild på honom som föl? Hade vart skoj att se :)

Härligt att flytta till värmen. Du får ta många semestrar till Sverige för att rida :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka