Men hallå...till Er som påstår att hundar skäller pga ouppfostrad?!
Min ena tik blev attackerad 4 ggr, och väldigt skadad vid 3 av dessa tillfällen. Hon skäller på hundar för att få bort dem, hon är mkt orolig då andra hundägare, med hund kommer emot oss, speciellt Golden Retriver/”som är så snälla”/löjligt, vilken även slet upp min tumme så den nu är bortdomnad/ eller liknande.
Jag har tränar trygghet, speciellt efter attackerna. Det har blivit ett bestående problem, och vissa ökar på farten mot oss här i vårt /nya/ samhälle.
Dem som läste de lappar /de flesta i byn/ jag satte upp då vi var nyinflyttade, stannar så jag hinner gå så hon hamnar inom sin trygghetszon. Då känner hon sig trygg, och blir tyst.
Då vi bott här i 7 månader, var det en lösspringande hane, som sprang rakt in i min flock, han skulle para sig då mina tikar löpte, och min tik tyckte att det nu även var mycket olustigt med svarta hundar.
Så det här med ouppfostrade hundar är direkt okunskap, tänk efter lite före ni skriver sådsnt
Jag själv blev attackerad på en promenad i Heberg/Falkenberg. Jag hann ”platsa” min schäfer inom hennes trygghetszon, och min Chinese C...Min Tervueren hann jah inte platsa, hunden flög rakt på min arm, i den andra fick jag hålla bort terven, då denna hund släppte min blodiga arm, och hand, övergick det att hugga mig i benEN...
- ouppfostrade hundar...nej, men har varit utför attacker av andra hundar.
Om Du blir biten av en/ eller flera hund/ar, så ökar respekten, oftast, HUNDRÄDDA människor...och HUNDRÄDDA hundar, behöver inte bero på ouppfostran. Utbilda er inom området hund, om ni överhuvudtaget dka ha hund, ni visar endadt Er okunskap med ert uttalande
/Jannike