D
Diggemon
Vi har fått ett stort problem med vår 5 månaders golden. Han har börjat skälla på allt! I lägenheten skäller han så fort någon går i trappan, pratar utanför fönstret eller så fort något annat låter. Han kan börja skälla mitt i nätterna för att han hör något ljud. Detta är väldigt pinsamt, speciellt då alla grannar tidigare har berömt vår beagle för att vara så tyst och lugn och de aldrig hör honom. Vissa av våra grannar har till och med slutat att hälsa på oss!
Vad kan vi göra? När vi är hemma kan vi oftast säga till honom och han slutar, men när vi inte är hemma så går det ju inte (han är inte ensam några längre stunder). På nätterna är det ju inte direkt roligt att fara upp och tysta hunden.
När vi är på landet skäller han aldrig på nätterna, trots konstiga ljud från djur och annat, däremot skäller han på dagarna, men det gör Pricken också där när det kommer folk och så.
Hjälp mig!
/ Digge
Vad kan vi göra? När vi är hemma kan vi oftast säga till honom och han slutar, men när vi inte är hemma så går det ju inte (han är inte ensam några längre stunder). På nätterna är det ju inte direkt roligt att fara upp och tysta hunden.
När vi är på landet skäller han aldrig på nätterna, trots konstiga ljud från djur och annat, däremot skäller han på dagarna, men det gör Pricken också där när det kommer folk och så.
Hjälp mig!
/ Digge