Skällande grannhund

pepp

Trådstartare
Min grannes hund har nu börjat skälla så fort han beger sig till jobbet... grannen börjar tidigare än mig så det betyder att jag måste vakna innan klockan ringer och ligga och lyssna på skällandet, jag håller på att bli tokig!! :wtf:

Har tagit upp det med honom då vi har varandra på Facebook och även festar ihop ibland. Gav som förslag att han kunde testa öppna persiennerna så att hon kan stå och titta ut (min hund blir lugnare av det) det fungerade igår, idag var det samma visa igen :(

Vill inte vara den gnälliga sura grannen då jag själv vet hur jobbigt det är med en hund som skäller när man är borta. Men vad mer kan jag ge för tips? Han bor i en etta så det enda som går att skärma av är till hallen...
Ska tillägga att det är nu den senaste månaden som det har börjat, tidigare var hunden åtminstone tyst när husse åkte iväg, oftast...

Sv: Skällande grannhund

Vi har supermega gnälliga grannar! Hjärnspöken verkar dom ha också för de har klagat på hundarna när de inte ens vart hemma!

Iaf, jag köpte antiskallhalsband. Det har funkat bra. Har ett sånt som vibrerar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 398
Övr. Hund jag fick ett brev från hyresvärden idag där de stog att grannarna har lämnat klagomål på att min hund står å skäller och ylar så att dom...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 794
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka