skakelkopplingar

nordtravare

Trådstartare
Hej på min nya giggsele sitter det snabbkopplingar till skaklarna ,det ör inte optimalt till tidaholmaren men skakelögglan är tillräkligt stor för att det skall gå snabbt. Påalla andra åkdon är det små selhål/ögglor kan tilburytugs gå ,jag funderar på fler lösningar,har någon annan provat att kombinera giggsele och vanliga skaklar

Sv: skakelkopplingar

Finns väl inget som heter vanliga skaklar? Men till allt utom selpinnar är stora skakelöglor eller inga öglor alt. piggar på skaklarna bra.
Till tilbury tugs hade jag bara vågat ha skaklar utan ring på. Enligt mig är det bäst att ha snabbkopplingar på sin sele, då kan ha man ha den till alla skaklar.

Vad hade du för sele, märke?

hej det ät en ideal någonting den körs med lokor ,det liknar nussikans selkombination .den har snabbkopplingar ,*vanliga skaklar *med bara draglänkshål ,ganska litet på finåkdon,vill jag enkelt kunna använda med giggdäckeln

Gör ideal lokselar? I övrigt förstod jag faktiskt inget av ditt andra inlägg. :)
draglänkshål??
Har du snabbkopplingar kan du använda den till alla skaklar.

Hej jag använder bara giggdäckeln, fintrillor har ofta en rektangulär järnbygel under,finslädar har alltid rekangugulärt hål 2x5cm ca .

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 779
Senast: cassiopeja
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 320
Senast: Gnist
·
C
Avel Många påhopp har gjorts angående hingstar som är bärande av OLW genen.En sak som gjort Sverige begränsade i sitt urval...
2
Svar
33
· Visningar
2 959
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025