Skäggagamer

Dravena

Trådstartare
Finns det nån här som har såna? Jag o sambon träffade på en för första gången igår och blev lite förälskade både två (speciellt sambon som kunde hålla på med honom utan att bli allergisk).

Nu har jag läst på lite och inser att vi varken har plats för ett terrarium på 17*50 cm pengar för allt som går åt i början. Men nu har jag iaf mycket tid på mig att läsa in mig om dessa ödlor och vad de behöver.

Ni som har skäggagamer (eller andra ödlor också för den delen), hur gör ni med syrsorna? Föder ni upp själva eller köper ni i zooaffär?

Sv: Skäggagamer

Jag köper på mig mycket syrsor på mässor, eller beställer på internet. Det blir billigare än att köpa i zoobutik. Nu har jag fått lite ungar här hemma oxå, ca 200 st.. :D

Vi har sånna i skolan (går naturbruk med djurvårdarutbildning) och då gör vi så att vi föder upp syrsorna själv... Funkar väldigt bra.

Oj! Det var en del små ödlor det. ;) Har suttit och läst hela dagen om skäggagamer, och de verkar vara en bra ödla att börja med om man inte har så stor (läs: ingen) erfarenhet av ödlor?

HEJ!

Jag vill också ha en skäggagam! det har jag tänkt skaffa senare när jag flyttar hemifrån!

Såg att det var länge sedan du skrev tråden men jag och min sambo skaffade en skäggagam den 30:e Oktober. Merr info om honom, arten, länkar och bilder hittar du på hans hemsida. http://w1.161.comhem.se/~u16120274/First.htm

Vi har än så länge köpt syrsor men min pappa planerar att börja odla åt oss.. Bra med snälla föräldrar, jag känner inte direkt för att odla i lägenheten..

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 197
Senast: LaMagia
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 845
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar