Ah, jag har nog inte haft sån feber de senaste 10 åren eller med, så jag ser det nog inte som ett problem. Skulle det krisa så har jag vänner med hund som skulle kunna hjälpa mig.Det JAG tycker är viss stress med kombon hund och ensamstående är till exempel:
- Ingen avlastning om jag blir sjuk. Ut med hunden trots 39 graders feber.
- Ingen avlastning om saker skiter sig. Om hunden är hemma och tåget går sönder så jag blir försenad.
- Ingen avlastning vid eventuella schema-krockar, typ veterinärtid och möte.
Typ sådana, små vardagliga saker. I många fall tror jag ändå att om man bor med någon tar hen ut hunden om jag ligger i feberfrossa. Även om det vanligen är jag som gör "allt".
Vi jobbar ju dessutom så olika här hemma så det skulle inte hjälpa oavsett iom att jag arbetar natt och vännen arbetar dag.
Hade Ammo kunnat vara ensam så är väl den enda skillnaden att jag hade sluppit hundvakt ibland iom att han totalt inte varit ensam så många timmar då - men roomien hade nog ändå inte velat rasta, så i slutändan behöver jag nog hundvakt oavsett när jag arbetar (12h pass).
Jag har ju anpassat mitt arbetsliv efter att rodda med djur, så då behöver jag ingen partner till hjälp.