Skaffa hund :D

Lillstrumpa

Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att skaffa en chihuahua då jag har gått och kärat ner mig totalt i dem :)
Så till saken. Är det ngn här som har en?´
Vilken uppfödare köpte du den från?
Långhårig eller korthårig?
Framförallt hur mycket kostade din?

Tack på förhand /Amanda

Sv: Skaffa hund :D

Jag har en langharig tik. Hon ar helt underbar!! :love:
Eftersom jag bor pa Irland sa kopte jag henne aven pa Irland.
Priset varierar en hel del mellan uppfodarna i Sverige har jag sett, men du far vara beredd att betala mellan 12.000:- till 25.000:-.

Fragan ar bara hur lange du maste sta i ko for att fa kopa en??
Jag importerar valpar till Sverige, och lite da och da har jag vavvor. Jag salde en black and tan tik till en kvinna i Vasteras, som vantat i 2 1/2 ar pa en tik. Hon orkad inte vanta langre och kopte en importerad valp fran mej, aven fast jag var dyrare i pris an vad den svenska uppfodaren var.

Jag var inte sa mycket for vavvor innan jag fick min egen. Nu skull ejag aldrig kunna tanka mej ett liv utan min vavva!

Sv: Skaffa hund :D

Ärligt?! Skulle man betala 12.000 för en sån liten **? Ursäkta mig, jag tycker det är pissedyrt för en liten hund som den. Min granne "norrmannen" har nyss köpt en Chihuahua som de kallar Fido. Han vill gärna att den leker med våran stora labrador, ja säger visst, men jag är mest rädd att hon kommer trampa på den. :P:D

Man får ju tänka på hårvård. En sån dyr måste väl på hunduppställningar och då se vacker ut... Deras är korthårig.. Är nog ganska praktiskt..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 757
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar