E
Elena_M
Sv: Skadestånd för brutna ben
Vi pratar om en dvärg pudel valp här, inte om en toy.
Vi pratar om en dvärg pudel valp här, inte om en toy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Golddiger. Lätt att vara efterklok precis som du säger. Jag äger hundar av den rasen i snart 25 år och det är första gången någon av mina hundar har fått en fraktur.
Visst är det löjligt med den jämförelsen? Jag tycker att det är lika löjligt att sluta avla en hundras för att den riskerar att vara skör. alla kan inte ha bulldoggar som tål vad som helst. dom flesta små terriers och andra småhundar skulle kunna skada sig allvarligt om dom landade fel. en valp har som sagt mjikare ben när dom är små, då är det större risk att dom skadar sig. det gäller fö alla djur med skelett som växer. skelettet går lättare sönder under tillväxtperiod.
Jag uppmanade till strid om ts kunde lirka ut bevis i form av skriftligt erkännande av händelseförloppet i kvinnans nackdel, vilket hade kunnat användas emot henne inför en ev rättegång, men än bättre inför en överenskommelse där kvinnan slutligen skulle gå med på att betala ts kostnader, och det anser jag fortfarande. nu är problemet att ts varken verkar få erkännande eller något alls vilket är mycket störande. kan en människa inte något om en hund, varför plocka upp och släppa ner en över huvudtaget från första början? Det är ju ingen som tvekar på att hon vållade skadan, eller hur?
Kan en människa inte något om en hund, varför plocka upp och släppa ner en över huvudtaget från första början? Det är ju ingen som tvekar på att hon vållade skadan
kan en människa inte något om en hund, varför plocka upp och släppa ner en över huvudtaget från första början? Det är ju ingen som tvekar på att hon vållade skadan, eller hur?
Ja, det är vad jag tänker på hela tiden. Det finns lag. Och det är inte på min sida. Och det är bara att acceptera. Men finns det ingen moral??? Tydligen vet inte den kvinnan vad är det för något.Hade jag skadat någon annans hund hade jag betalt vården som krävdes.
Ja, det är vad jag tänker på hela tiden. Det finns lag. Och det är inte på min sida. Och det är bara att acceptera. Men finns det ingen moral??? Tydligen vet inte den kvinnan vad är det för något.
Är det mycket att be om?
Brosk går inte sönder lättare än förkalkade ben.Visst är det löjligt med den jämförelsen? Jag tycker att det är lika löjligt att sluta avla en hundras för att den riskerar att vara skör. alla kan inte ha bulldoggar som tål vad som helst. dom flesta små terriers och andra småhundar skulle kunna skada sig allvarligt om dom landade fel. en valp har som sagt mjikare ben när dom är små, då är det större risk att dom skadar sig. det gäller fö alla djur med skelett som växer. skelettet går lättare sönder under tillväxtperiod.
Att du inte ser skillnad på barn o hundar är tragiskt,m fö förstår jag inte varför man avlar på raser med inbyggda defekter.