Skadat armen

Chriistiina

Trådstartare
Igår skulle vi ha sittsträning på ridskolan. Det brukar va nyttigt och rätt smärtfritt.
Vi gjode på ett annorlunda sätt, men det har iofs inte med saken att göra.

Iaf så ska ridläraren säga en sak och vi gör halt. Jag lutar mig lite framåt och tar stöd med vänster hand på häst manke och med den andra handen klappar jag hästen. Sen trycker jag ifrån lite med vänster för at rätta upp mig då det knakar till ordentligt i armen under armbågen. Fick skit ont i armen och fick snällt hoppa av, med hjälp för kunde inte använda vänster armen. Trodde inte det va så farligt så kolla när de andra red klart och åkte sen hem. Väl där tvingar min mamma med mig till akuten. De rönka men inget benbrott. De sa aldrig va felet va men jag hade skadat något i armen iaf. Som skulle gå över om en vecka eller så. Men för tillfälligt kan jag inte röra armen eller spänna den utan att det verker något fruktansvärt!
Fick en son skummgummi sak som hänger runt halsen och sen som armen ska ligga i för man ska slappna av...

Men det komiska är att ja blivigt avslängd flera gånger men det har aldrig hänt något. Men igår av att sitta på väldens snällaste häst när den står stilla och vi skritta större delen av leketionen också, ja, då blir jag skadad... Och får inte lov att rida fören all verk gått över :(

Senast ändrad:
Sv: Skadat armen

Olyckor händer när man minst anar det :cool:

Jag fick en spricka i armen när jag skrittade av min foderponny. Och när jag åkte av Besten så illa att jag fick en knäfraktur låg jag på sjukhus. Jag hade landat på höger höft, men det var vänster knä som var skadat. Jag delade sal med en ung tjej som hade exakt samma skada som jag, fast i höger knä: hon hade varit ute och cyklat och när hon stannade glömde hon att cykeln var försedd med barnsadel baktill..... Hon landade på vänster höft - och skadade högra knäet!

Hoppas du blir bra snart!

Immer

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 275
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar