H

hannie

min ponny hade spruningt igenom en taggtråd och skurit upp ett sår..

har bandage på kvällen och tar av dem när han ska gå ut.då ser såret fint ut-börjar dra ihop sig

men varje kväll som jag tar in honom för att smörja såret har det gått upp

det kommer ta ca 2-3 månader innan han är helt frisk så han kan inte stå i boxen hela dagarna...om han ska stå ensam i en sjukhage så skulle han rymma

vi har inte sytt såret...
förövrigt så syns dety igenting på honom att han har ont eller något *springer lika mycket som förr*

Sv: skada

Jag antar att ni har haft en veterinär som har kollat på det?

Kan han inte ha bandage på sig på dagen då under en period, så kanske det inte går upp?

han tyckte inte att det var lönt att kolla på ens- han typ visste vad det va *

ha fått veta att lindorna kan skava på såret så

Är hästen vaccinerad mot stelkramp?
Om inte, skulle jag fixat det direkt!!! Taggtråd borde vara förbjudet!!

Är det ett stort sår?

Och sen tycker jag det är konstigt om en veterinär säger att det inte är värt att titta på, med tanke på att sticksår är bland dom värsta att få rena.

ja vi vacin.. bara några dar efter...
vet. var ju ute då men jag var inte med,så jag sa till min pappa att han skulle be vet. att titta på det men pappa tyckte inte att det var så farligt SÅ HAN SA INGET...

5cm lång
0,5-1cm bred
0,2-0,4 mm djup

det är ju bara ungefär..

har nu lindor både inne och ute

se ut att det börjar bli en "hinna"

jag såg det inte förrn dan efter,då vet precis hade åkt

det forsade inte men lite blod kanske..??

Jag hade nog bett vet. att komma ut igen..för säkerhets skull..annars finns dte risk för stora infektionsrisker..om det går upp hela tiden kanske det behlöver sys..vad vet jag.men hur som helst..ta ut vet!

som jag skrev innan så börjar det bli hinna (skal) på det

hoppas att det läker snart

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 813
Hästvård För exakt 3 månader sen idag råkade min bästa vän ut för ett fruktansvärt trauma som ledde till ett sår in till hovleden...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 361
Senast: cirkus
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 337
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka