Skäckhingstar i avel???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare beachbunny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 7 486
B

beachbunny

Jag letar efter en skäckhingst att betäcka mitt skäcksto med. Nån som vet någon eller några?

Sv: Skäckhingstar i avel???

Sambesi, och Simsalabim
Jag vet dock inte hur mycket Simsalabim används i avel nuförtiden, men han är fruktansvärt snygg!

vad är det för ras på ditt sto? lite lättare då att ge förslag om man vet ras du vill ha

Hon är 75% fullblod och 25% tinker. Ser ut som ett halvblod, vill gärna ha nåt liknande.

avelsvärderade skäckhingsten Zeb som e efter fullblodshingsten Tammer Fors 807
en trevlig häst på 160cm(hbl modell) fölen blir reg i ASVH med grå papper.

Finns en ny i skåne. NY!!
Kachmir tror ja han heter!!??
Trakhener hingst.
Visseligen dyrare vid skäcksto!?

JJ bar king??

Zeb??

Om inte annat så har jag en som ska gå nästa år hbl brun/vit:bump: :bump: :) :-)

Kaschmir finns i Skåne men tjänstgör via TAI också

Han ser riktigt trevlig ut!
Funderar på honom till ett av mina

Han är en trakhener, godkänd i tyskland men är polsk stammad.

Annars diggar jag även nya Utah!

Mitt sto är nära besläktad med Zeb, dessutom gillar jag inte hans temprament. Har sett honom hos uppfödaren.

Finns en ny i skåne. NY!!
Kachmir tror ja han heter!!??
Trakhener hingst.
Visseligen dyrare vid skäcksto!?

JJ bar king??

Zeb??

Om inte annat så har jag en som ska gå nästa år hbl brun/vit:bump: :bump: :) :-)

Det låter intressant!!! Har du bild??? På din alltså...
Varför är den dyrare för skäcksto?

Har fått förfrågningar om hur hon ser ut så jag försöker få fram en bild...:confused:
Hoppas det funkar nu...:smirk:
http://www.pixbox.se/alb300065

Senast ändrad av en moderator:

Nähä gick inte, är verkligen kass på detta... :mad:

Sambesi tycker jag är väldigt snygg! Har en kompis som tog föl efter honom och han blev fin :)

*knapplån*

En allmän tanke:
De flesta paintar jag vet, som är godkända och snygga, betäcker endast rasrent......?
Hur är det med Sambesi och Utah?

Nyckelordet är KAN bli homozygot...frågan är ska man verkligen betala extra för att betäcka ett skäcksto?

Jag menar ok en extra avgift när man VET att avkomman är det enligt DNA test(?)...

...för annars har man ju betalat extra för en skäckfölunge som är heterozygot, precis som vem som helst efter ett enfärgat sto(dvs man får en fölunge som värdemässigt ligger på samma nivå som vilken skäckfölunge som helst-den har 50% igt anlag)

Hej! Vet en skäckhingst vid namn Black Diamond irlänsk men ej godkänd i svensk avel. Mf:Tammer Fors++, Ff:Ryans Rainbow, Fff: Irelands Pride, Ffff: King of Diamonds 547. 163cm och svart-vit.
Har själv en avkomma efter denna hingst med ett mycket trevligt temprament.

Tycker att ni ska ta en titt på Kaschmirs framben innan ni använder honom!!! De ser hemska ut!:eek:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 746
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka