Skäckhingst?

Zuzzi

Trådstartare
Någon som någonsin hört talas om hingsten Light MM Fire ?
Vet en skäck avkomma f.1995 efter honom som är u.Sibella ue.Alpen Fürst.

Men någon hingst vid det namnet hittar jag inte!

Sv: Skäckhingst?

Han är inte godkänd, så det är nog därför du inte hört talas om honom. Jag har heller inte hört talas om honom, möjligtvis är han avelsvärderad?

Jag tror inte att han är avelsvärderad, för jag har aldrig hört talas om honom :o och mitt specialintresse är icke godkända hingstar.

Humm de va ju lite mysko....

För han finns inte med i ridsports databas så han är inte tävlad några högre klasser.
och finns inte på internet någonstans

men nu blir man ju jättenyfiken! Vill ju veta vad det är för hingst !! :p

Denna hingst fanns i Dingle, Bohuslän, hos skäckhingsten Sarras ägare, som också hade stoet som nämndes. Stoet dog -96 tror jag om jag inte minns fel.
Jag vet inte hans stam, men han finns nog fortfarande i Värmland, och jag tror inte han är hingst längre.

EoG skrev:
Denna hingst fanns i Dingle, Bohuslän, hos skäckhingsten Sarras ägare, som också hade stoet som nämndes. Stoet dog -96 tror jag om jag inte minns fel.
Jag vet inte hans stam, men han finns nog fortfarande i Värmland, och jag tror inte han är hingst längre.

Tack! :bow:
En liten ledtråd iallafall!

Någon som vet adress eller telefon nummer till Sarras ägare?
PM:a mig isåfall.

Light My Fire, f-1992, brskäck
e: Illusion 528 hbl
u: Cobban imp England svskäck okänd stam

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 127
Senast: Myrten
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?