Skäckfärgad ponny?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Maris_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 762

Maris_

Trådstartare
En kompis har ett sto som hon har tänkt betäcka och funderar nu på vilken hingst hon ska ha!

Stoet i fråga är korsning varmblod/russ och är ungefär 15 år tror jag. Hon är en C-ponny.

Hon vill ha en hingst som är en större ponny och som gärna får vara skäck eller ha såna anlag. Hennes dröm är en skäckfärgad fölunge. :angel: Jag tror att de vill ha avkomman som familjehäst både för barnen och mamman. Barnen är ganska små nu men gillar både hoppning och dressyr.

Var och hur hittar man såna hingstar? Hur är det, i ponnyaveln, hur är det med raser/blandraser osv? Något speciellt som man ska tänka på?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
3 012
Senast: Ceta
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 143
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 562
Senast: QueenLilith
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III
  • Atletix
Tillbaka