ska titta på misse imorgon..

C

Caltha

Jepp så är det faktiskt! Vi ska kolla på kissemiss imorgon, börjar bli för ensamt nu.. :( men ska inte bestämma något än bara kanske, kanske boka katt framåt vintern.. tar det lugnt då det fortfarande är hjärtesorg sen min tidigare älskade katt tog avsked.

Ska titta på katt på djurhjälpen, eller rättare sagt tre stycken vi är lite nyfikna på, här är de:

Irjam
irjam.jpg

Titus
titus2.jpg

Blue
blue2.jpg

men visst är de fina ^^

Senast ändrad av en moderator:
Sv: ska titta på misse imorgon..

Jättefina!
Ta det i er takt bara. Man vet ju att ingen katt kan ersätta en annan, de är ju individer. :)

Det är så sant så, tror ingen katt någonsin kan ersätta min tidigare katt, och det hoppas jag inte heller. Vill bara ha en som kan fylla ut tomrummet lite.. :crazy: och har man en gång haft katt så måste man nästan ha det igen, känner iaf jag har ju haft katt hela livet så känns lite konstigt utan.

jättefina kissar! hoppas du finner en ny kompis, o kissen kommer nog bli glad över nytt hem om den kommer från ett katthem =)

jag blev ju förälskad i den på första bilden :P

Irjam ja, visst är hon söt.
Hon är tre år, och hon var superkelig. Men hon är rättså blyg och vågar inte alltid ta kontakt själv första gången man hälsar på henne. Hon bara tittade på mig länge och hoppades att jag skulle gosa lite med henne, och oj vad glad hon blev när jag gjorde det, spann och la sig och visade magen till och med ^^
Så kontaktar man henne blir hon överlycklig :D sötnosen, hon är bara lite blyg själv.

Hon och Blue har vi träffat förut. Blue är fortfarande ganska skygg av sig, men han har gjort enorma framsteg sen sist vi var där och jag blev så glad över det! Fast han är sju år och vi vill ha en yngre katt och tryggare katt, så tyvärr blir det inte Blue iaf.

Titus var ny, och när jag träffade honom blev jag ganska fast, vilken bit han är! visst trodde man att han skulle vara stor när man såg huvudbilden, men inte såå stor! Och den där pälsen.. :love: lite jobb me det är det värt. Han påminner en del om min tidigare katt, förutom att han är minst dubbelt så stor då.. ;)

Det är Titus eller Irjam det står mellan, men tyvärr så var Titus preliminärbokad och vi ska få besked framåt veckan om de ville ha honom eller ej, hoppas att de ångrar sig.. :angel:

Slänger upp lite nya bilder på dem..
Irjam:
Irjam.jpg

http://i102.photobucket.com/albums/m97/Caracal_photo/Irjam2.jpg

Titus:
Titus.jpg

Omg! De som hade prel.bokat Titus har ändrat sig, så nu har vi bokat honom! :love: men hon jag pratade med sa att hon kan lämna honom imorgon eller på söndag redan!.. :crazy: Vi som sa att vi skulle kanske skaffa katt till jul.. så det här vart inte riktigt som vi hade tänkt oss, lol!

men visst är han fin, och hans päls! jag stod och myste med den hur länge som helst när vi hälsade på honom (fick lite liknelser från min tidigare katt av honom, de påminner väldigt mycket om varandra, och hon hade världens underbaraste päls) värsta lejonmanen har han också ^^ och gigantiska tassar! :love: han är väldigt kraftig som ni kanske förstår, och me like de där rejäla kissarna :D

kan inte fatta att han snart är här bara.. :crazy: kommer kännas konstigt, men jag är superglad!
nånstans där under manen gömmer sig hans lejontassar :love: :
Titus_3.jpg

Titus är mycket vacker!!

Själv är jag för lat för pälsvård :angel: , men tittar gärna på andras långhåriga katter :D

Ja, eller hur. Fick intrycket av att han var en klok och världsvan katt, och det gillar jag katter som är så :)

Missfideli: Där håller jag med.. :smirk:
Tycker det är skoj med pälsvård och det är ju en förutsättning med tanke på hans ragg ;) förutatt att katten tycker om det, annars är det inte så kul förstås. Så vi får se om det blir samarbete eller skyddshandkar som gäller ;) lol

Btw, han levereras redan idag, och är här om några timmar bara!! Känns så skumt, snart är han min. :cool:

Puttar!

Hur har det gått med Titus?

Han kom somsagt i fredags kväll och än sålänge går allt fint, han äter och dricker ordentligare nu, för det var det dåligt med första dygnet.
Men godismutor slank ner på en gång :smirk: Han vågar sig fram mer och mer hela tiden, och han har redan börjat markera och strycker sig som bara den och spinner och rullar sig på vardagsrumsmattan.
Men han blir lätt stressad av höga ljud och flyr undan om han blir skrämd, men man får vara försiktig och han blir allt säkrare.
Han är rättså blyg och har ganska dåligt självförtroende och vågar inte riktigt söka kontakt själv, men han blir så glad när jag gosar med honom, han har lätt för att spinna och idag dreglade han till och med lite när vi låg och myste :D Han är ju så söt, tror inte riktigt han vet om hur stor han är, han är verkligen en rejäl och respektingivande katt till synes, men är egentligen en liten och osäker kisse inuti.. En jättebebis med andra ord ;)
Men det jobbas på han självförtroende och det märks ju redan att han blir säkrare för varje dag!

Något som jag bara älskar med honom är att han buffas! :love: det märkte jag igår, när man sträcker fram huvudet så vill han buffas ^^ så jäkla gulligt!! Han vet att jag tycker om det också så vi buffas extra mycket :p

Jag ska uppdatera med lite nya bilder sen också..

Han låter ju supermysig! Ska nog bli katt av honom också dvs. han lär sig att man kan hunsa runt människorna. ;)

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 710
Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Vogue
·
Katthälsa Idag är en dålig dag:cry: Vår underbara katt har kräkts och varit väldigt hängig och loj, så vi åkte till vet idag. Där konstaterades...
Svar
18
· Visningar
7 139
Senast: hljomalind
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar