Ska på bröllop, klä mig!

Jag ska på 2 bröllop i sommar, min systers borgerliga där jag ska vara tärna och ett kyrkligt stort bröllop med klädkod "mörk kostym" Samma klänning får duga på båda:

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/miss-selfridge-200432/floral-jacquard-midi-dress-351868-12/

håller tumme att den passar kroppen också.. Gillar klänningar som har denna modellen för det finns plats att andas och ha kurvor;)
Jättefin klänning, glöm inte nåt på axlarna i kyrkan bara

Jag är kurvig och förra året på två bröllop hade jag en klänning från märket Little Mistress. Kolla på dem. Jag vet inte hur kurvig du är men de har klänningar både för långa, tjocka, normala och petite. Jag beställde min på Asos och den kom rätt snabbt. De finns dock på bland annat zalando och nelly också. Jag själv gillar maxiklänningar då det är vad jag känner mig mest bekväm i med mina kurvor.

Jag blev kär i denna! Synd att jag inte ska på några direkta tillställningar i sommar.

Också väldigt fin enligt mig.

Var hittade du den översta? :)

Vill du ha en lång eller kort klänning? Stil?

image3xxl.jpg

image3xxl.jpg

En kvinna ska aldrig gå i vit klänning på ett bröllop. Även röd klänning bör man undvika om man inte vill ha tråkande kommentarer.

En kvinna ska aldrig gå i vit klänning på ett bröllop. Även röd klänning bör man undvika om man inte vill ha tråkande kommentarer.

Det är ju hon som ska gifta sig om du läser inlägget jag citerat!

Röd klänning kan man visst ha, om någon tror att man legat med brudgummen för att man har en röd klänning så är det de som är idioter, inte den som bär en röd klänning.

Det är ju hon som ska gifta sig om du läser inlägget jag citerat!

Röd klänning kan man visst ha, om någon tror att man legat med brudgummen för att man har en röd klänning så är det de som är idioter, inte den som bär en röd klänning.
Ha ha... Ja, det gick litefort där.

Jag ska också på bröllop så jag hänger på! I mitten av juli och jag gissar ett jag behöver en vit klänning då det är mitt bröllop... Vi har en egen klädkod, sommarfin, så någon traditionell bröllopsklänning blir det inte.

En annan bukefalist la nyligen upp bilder på facebook från sitt bröllop, hon hade svart klänning ;) Jag har inte varit på något bröllop själv, men tycker mig se fler och fler på internet som väljer annat än vitt, helt enkelt för att bryta traditioner osv. Ta något du känner dig fin i, i en färg du själv trivs med, det måste väl ändå vara det viktigaste? :D

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 136
Senast: ameo
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 757
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama