Jag tror att om man nämner det i samband nåt annat ärende så kanske det tappas bort lite. Men om man söker läkare för att man har 38 graders feber flera gånger i veckan så borde det vara en självklarhet att de sätter igång en utredning väldigt fort.
Fast i det här fallet och i de fall jag syftar på är feber endel av symptombilden. Såklart det är skillnad om det är något specifikt men förhöjd temp där alla prover är bra och inga synliga saker finns utreds inte feber som kommer och går spontant vidare. Det är helt enkelt en naturlig del av att vara kroniskt sjuk att man får förhöjd temp då och nu innan man har hittat sin nivå som man kan vara aktiv på (och den ändras då och nu så att hitta den är inte enkelt). Visst önskar jag att det hade funnits något att göra åt det men av alla de läkare och vårdpersonal jag har träffat är det ingen som har kunnat göra något att temperaturen går upp och ner, att halsont kommer och går utan det är endel av symptombilden. Kroppen får slita som sjutton hos en kroniker och såklart märks det även i övriga kroppen även om bara en kroppsdel är sjuk.Men det beror ju på vad det är. Är det en böld, något malignt, en infektion, en biverkning av mediciner, någon endokrint, någon annan orsak? De har ju alla sina egna behandlingar.