Ska man eller ska man inte???

anna_mikaela

Trådstartare
Hmm vi har kommit till den punkten när vi funderar på om vi ska pröva skaffa ett barn till eller inte. Jag måste byta ut spiralen snart och då faller det sig som naturligt att fundera på saken. vi har en underbar snäll tjej på 5 år och ska det bli ett syskon så kanske nu, eller inte?!

det är så bekvämt med den lilla tjejen hon kan följa med överallt och det är ju lättsamt. En liten är ju en liten. Men tusan så mysigt det vore med ett litet syskon...

fler i samma sits eller samma funderingar?

Sv: Ska man eller ska man inte???

En bebis kan vl också följa med överallt?
De är ju så praktiska och följer med dit man tar dem. ;)

Jag och sambon har pratat på skoj om det fram och tillbaka, men idag tog vi steget och hade oskyddat sex. Så vi är väl på G vi med antar jag. Jag tror fortfarande att vi är i ett lyckovaccum... Vi kan inte riktigt fatta tror jag, att vi kanske skall bli föräldrar om ett tag. Jisses, det är stort!

Jaa det är ju det också det är ju så stort när det blir. Det är så mycket känslor som flyger runt när man väl har bestämt sig. Den känslan skulle också vara underbar att få uppleva igen...

Hoppas på all lycka till er

Om jag får komma och bry mig så tycker jag absolut att ni ska skaffa ett till barn. Jag är av den sorten som tycker att det är viktigt med syskon och jag tror lille Lian (kan inte fatta att hon är fem. Hon var ju minimini nyss!!) säkerligen hade uppskattat en liten :) Dessutom så skulle byn bli glad av ett barn till!!

Jo Lian tycker nog att det skulle vara en fin fin ide, ett tag i alla fall.

Men det är så otroligt simpelt att släpa med henne på tävlingar och på lille prinsen när man vill göra någonting... Hon är i en rätt bekväm ålder. Men ska det bli syskon så är det nog snart dax att sluta fundera. Sen kommer vi ju kunna behålla Prins B 20 år till.

vi är i en ungefärlig situation, åtminstånde jag...:)
Vår son blir 4 i april, jag börjar känna mig lite bäbis sugen.
Min man därimot är lite tveksam till det, men han har faktiskt mjuknat lite.
Det känns som om snart blir sonen för stor,konstigt uttryck.

Vi får se vad det blir.
det är skräck blandat med förtjusning!:D

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 540
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 756
Senast: _Taggis_
·
Relationer Halloj, Jag funderar på en sak, den är inte aktuell just nu men jag är nyfiken på hur ni tänker kring det här. Min lillebror har en...
2
Svar
31
· Visningar
3 610
Senast: Qelina
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar