Ska köpa wetsernhäst - Hjälp :)

C

CowGirl

Hejsan.
Nu är det så här att jag är ute efter att köpa en westernhäst. Och är rellativt ny inom western. Red western på mitt russ när jag var mindre. Och nu rider jag western på våran kallblodiga travare. Och behöver därför lite hjälp :) Jag är super intresserad av att rida barrel race. Och det är väl det jag mest har ridit med min travare. Men det har aldrig blvit något seriöst eftersom han faktiskt är travare och det är det han tävlar. :) Och nu har jag bestämt mig för att köpa westernhäst.

Några frågor.
1. Jag vill ju rida barrel race, någon som har en aning om vilken ras som passar bäst till just det?
2. Någon mer än jag som rider/vill rida barrel race?

Berätta gärna om allt ni vill :D

Tack / Rebecca

Sv: Ska köpa wetsernhäst - Hjälp :)

hejsan!

Om det är timed events du vill satsa på ( barrel race, pole bending) så tycker jag att du ska köpa en arab!
De är vändbara och snabba.
Sedan är de ju riktigt trevliga westernhästar i allmänhet!

Lycka till i hästletandet!:)

Många korsningar går bra i Barrelrace ! Det viktigaste i Timed Events är trots allt att hästen är bra på att springa(och förhoppningsvis tycker det är kul! ) Är nog viktigare med individ än ras i detta fall skulle jag tro !!
Men håller med Quarter4ever att araber är underbara ;)
/E;) :eek:

Har ingen erfarenhet av barrel race, men en liten, kvick och vändbar häst måste väl vara det bästa? Håller med erik om att individen är viktigare än rasen!

Tack för svar :)
haha, jasså? Kommer du också från falun ;) Härligt. :D

naa i från värmland. men är bosatt i falun sedan 17april 06 :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Hundavel & Ras Hejsan Går i tankarna om att utöka hundfamiljen och har länge funderat på just en malinois. Är helt införstådd med vad rasen innebär...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
25 607
Senast: escodobe
·
Gnägg En märklig fråga från någon som varit hästägare flera gånger men det var så länge sedan och jag tror jag var för ung för att fatta allt...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
16 173
Senast: Targa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur