Ska köpa hund

Sv: Ska köpa hund

Det finns vissa perioder då det är lättare att köpa hund, den perioden är nu så jag hoppas att jag hittar en bra uppfödare med valpar nu:)
 
Sv: Ska köpa hund

Perioden kommer säkert igen, tycker inte att man ska stressa fram till köpet av en valp..

Been there done that :/
 
Sv: Ska köpa hund

Tänk lite på att kolla upp föräldradjurs MH speciellt. Beardercollien är känd för att vara otroligt ljudkänslig, vilket kan vara hemsk för ägare och hund. Speciellt under nyår, påsk eller andra festliga tillfällen.

Lycka till!

Påpekar det igen :angel:
 
Sv: Ska köpa hund

Har ju Gizmo hemma hos mamma och pappa han är bearded/border collie.
Jag vill ha en hund här, som jag kan ställa ut och kanske träna agillity.

Hittade en i uppsala men det är nog lite långt från malmö?
Klarar valpen åka så långt?

Mycket jobb med en bearded collie....mycket päls, har e gammal dam på 12 år som nu börjar tappa både syn och hörsel. Har i och för sig alltid haft selektiv hörsel men ändå...:rofl:
Var med när mor min hämtade en varghunds valp i klippan/skåne till Tierp utanför Uppsala och det gick utmärkt. Blev en liten road tripp av det hela med fika och många kiss-stopp på vägen!;)
Bättre att åka långt och få en valp som passar än att ta första som säljs på nära håll!:smirk:

Lycka till!!:banana:
 
Sv: Ska köpa hund

Vi åkte från Enköping till Öland för att hämta hem voffsingen, det tog ca 8 timmar tror jag.. Men det var det värt:love: !!
Han satt i en sån där bur som man har när man flyger, Sky Kennel och det gick jättebra! Vi stannade två-tre gånger, tror jag.

Ååå vad kul med valp:love: !!

Lycka till med letandet!:)
 
Sv: Ska köpa hund

Så skoj med valp!! :)
Jag åkte 212 mil för min valp!!!
Hade kunnat åka 3 gånger så långt om de hade varit så...

Hon är min :love:
 
Sv: Ska köpa hund

Finns valp med mamma som har en 1:a på skott, HD A och AD ua, sen pappan HD A, sen står där inget om MH på pappan
 
Sv: Ska köpa hund

Vad är det jag mest ska kolla efter?

Många uppfödare vill att man MHtestar dom, och kollar vallanlag och något till innan de fyller 2.
 
Sv: Ska köpa hund

Du ska kolla så långt bakåt i leden som du kan på ev föräldrar och morföräldrar osv..

Ring och prata med valpköpare till den kenneln du är intresserad av

Kolla upp syskon, eller andra hundar i kenneln ( mh-status, höfter m.m )

Ring och prata/hälsa på uppfödaren många gånger, prata med annat raskunnigt folk...
 
Sv: Ska köpa hund

Ojdå, det blir inte lätt att hitta allt det där.
 
Sv: Ska köpa hund

Det är inte lätt att köpa hund heller, önskar att alla som skaffade valp gick igenom detta..

Stamtavlor för repektive hund/kennel hittar du på hunddata ( Skk:s hemsida ) där finns även adress till valpköpare för respektive valp från den kenneln ( inte alltid )

Bara att sätta igång
 
Sv: Ska köpa hund

Ska se hur jag förstår detta med stammarna....
 
Sv: Ska köpa hund

Detta var inte lätt, att ens hitta en hund är svårt.
 
Sv: Ska köpa hund

Om du vill kan du pm;a namn och kennel på föräldrarna till den valp du ska kika på så kan jag hjälpa dig
 
Sv: Ska köpa hund

Åhhh en liten berdis valp....
Jag har en berdis tik på 8 år men hon beter sig fortfarande som 2 helt galen.
Hon har vart med mig överallt och är väldigt anpassningsbar. Vi var på världsutställningen i Milano 2000, hon kom 2:a i sin klass och jag är jätte stolt!
På äldre dagar är hon en klippt dam som lever för att busa och rusa!
Hoppas du får tag i en lika bra vovve som jag fick tag i!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 943
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 406
Senast: Gunnar
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 159
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp