ska jag starta?

H

Havregryn

mitt ilandsproblem just nu, ska starta en lb här snart och sitter ev. och funderar på la.n.

Dock mitt problem, inridning i galopp, själva galoppen är icke problemet utan de är att få en snygg halt från den. Resten av programmet är de inga problem på. (i alla fall hemma, :rofl:

jag är kluven, hade ni startat även om ni vet att nått inte sitter?

eller ska ja ta de för dagen och i så fall efteranmäla till la.n?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: ska jag starta?

Jag har tävlat FEI och jag kan inte göra bakdelsvändningar till 100%
varje tävling, så om det Enbart är att en halt blir lite knasig så skulle
jag starta, det är ju bra träning :) Man måste träna på att tävla.

starta! Det är ju bara en enda bedömningspunkt, och när du ämdå är på plats är det väl lika bra du får valuta för bensinen...

Det är väl klart du skall starta... Som IronWill så klokt uttryckte det, man måste träna på att tävla....!
Om du nu inte har som ambition att enbart placera dig! :)
Lycka till!

Jag har startat A:3 o A:4 utan att min häst kan göra "tvärstopp ála Briar" från galopp, vi har fått kommentaren "travar in i halten" o betyg 5. Det är ju bara den bedömningsgruppen.. Men att starta de klasserna har ju om inte annat gett mig en anledning att träna på de momenten, och vi har absolut blivit bättre på det!

Starta - man måste träna för att kunna bli bättre! Första gången man rider ett program ska man inte räkna med att det blir 100% korrekt.

Lycka till! :)

Tycker också du ska starta. Är det bara halten så varför inte, värre om det vart varenda avsaktning och igångsättning.

/Hanna- som skenat in och inte fått stopp på hästen förrens vid C ungf :p

Klart att du ska starta! :) Det är som sagt bara en punkt utav många, och dessutom är det ett ganska vanligt problem. Det domaren vill se är att man försöker! Sen har jag faktiskt fått 5 på inridningen, just för att min ena häst gick direkt från galopp till halt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: IngelaH
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 587
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 216
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?