Ska det vara på det här viset?

Gabbi

Trådstartare
Rådi blev kastrerad i tisdags, och nu luktar hon som om något har krupit ner och dött i halsen på henne. Vad i hela friden kan det vara? Hon har ju varit intuberad, kan hon ha fått något sår av tuben som luktar? Eller kan det komma från magen, eller metacamen?
Jag ska slå en signal till kliniken som gjorde det, men urban vad det luktar alltså. Hon får inte ens stå i närheten av mig just nu....

Sv: Ska det vara på det här viset?

Rådi blev kastrerad i tisdags, och nu luktar hon som om något har krupit ner och dött i halsen på henne. Vad i hela friden kan det vara? Hon har ju varit intuberad, kan hon ha fått något sår av tuben som luktar? Eller kan det komma från magen, eller metacamen?
Jag ska slå en signal till kliniken som gjorde det, men urban vad det luktar alltså. Hon får inte ens stå i närheten av mig just nu....

Skumt :S ...infektion?

Jag åkte in med henne och de hittade inget. De tyckte inte ens hon luktade fast jag kände det från andar sidan undersökningsrummet och höll på att klökas. Hon sa att nästan alla andra hundar luktar värre, vilket jag isåfall finner alarmerande. Vi ska hålla lite koll, en teori är att magen är i olag efter att inte ha ätit på hyfsat lång tid innan och efter operationen.

Hon har inte ätit nån skonkost eller så inför operationen?

2-3 dagar på "fel" foder och båda mina luktar päckel ur käftarna.

Nej, samma innan. Däremot har vi minskat torrfodret och ökat färskfodret efter operationen för att öka aptiten och för att hon ska få i sig mer vätska.

Första dygnet luktade min tik mycket märkligt och äckligt ur munnen - märkte det direkt efter operationen på uppvaket (fick vara med då tiken blev orolig utan mig där). Fick till svar att det var pga gasen hon hölls sövd med.

Däremot så borde inte det hålla i sig i flera dagar.

Det verkar bättre nu, värre imorse innan frukosten, så det aknske har blivit någon störning i magen. Hon luktade snok alltså!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 138
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 747
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 039
Senast: Cafer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30