Sv: Ska det säga "klick" ?
Min första häst, som jag köpte från ridskolan tyckte jag var en tokig pissmärr från början, jag red henne en lektion och bönade och bad min ridlärare att jag skulle slippa rida henne igen, hon hade sprungit och sparkat i väggarna och bara varit så sur!
Men min ridlärare sa, bara en lektion till.. och den lektionen blev 4 terminer till och det slutade med att jag köpte henne. Tyvärr var hon väldigt sliten från ridskolan med återkommande kotledsinflammationer och spatt som inte ville bli vilande men jag fick ha henne hos mig i 5 år, under hela min tonårsperiod och hon var mitt allt. Den 1a december -08 tog jag bort henne. Vila I Frid.
Min nya häst som jag köpte i april, klickade det med på en gång, hon var så fantastiskt söt och lugn för att vara 5 år och bara helt underbar.
Har haft lite problem med henne och det där klicket blev liksom inte mer känslor utan lite likgiltigt nästan, hon hade lite hyss för sig som jag inte visste vad jag skulle göra åt men nu har jag klurat ut det och jag LÄNGTAR efter att åka och träffa henne varje dag, hon är en fantastisk häst
. Jag längtar efter våran framtid tillsammans, allt vi ska lära oss och uppleva.
Det behöver inte alltid klicka från början tror jag, man lär sig ibland att tycka om en häst och min gamla häst älskade jag överallt annat - hon var min bästa vän. Även om jag inte tyckte om henne från början
. Ta hjälp av bra tränare så du kan känna dig trygg med din häst och lär dig klura ut din häst! Det är tufft i början men vill man så går det, man behöver bara lite hjälp och det är verkligen inget fel att få lite hjälp!