Sv: Ska det hända nåt snart eller??
Ok, djurplågerimetod var kanske att ta i. Du har rätt i att det är utövarna som ställer till det ibland.
Men då funderar jag. Om det inte är så mycket som skiljer från vanlig verkning av hovar, varför vill då utövarna kalla det för just andra metoder? Ex Strasser och SANHCP, varför vill de framhärda att just deras metod är bättre än traditionell verkning?
Om du förstår hur jag menar.
Jag tycker att det är mycket anmärkningsvärt att dessa utövare säger sig kunna ersätta både hovslagare OCH veterinär.
Norrland
Det är faktiskt ingen djurplågerimetod. Den skiljer sig inte mycket, eller alls, från det en välutbildad hovis gör på en barfota häst.
Däremot verkar det finnas djurplågare som i någon stackars metods namn härjar omkring och gör saker de inte har någon aning om hur det borde göras.
Så snälla, skyll inte på metoden, den föreskriver faktiskt inte ömmande hovar och sektliknande beteende... Det finns massor med perfekt fungerande barfota hovar som verkas enligt metoden av duktiga människor. Det är vissa utövare som borde stoppas kan jag tycka.
Ok, djurplågerimetod var kanske att ta i. Du har rätt i att det är utövarna som ställer till det ibland.
Men då funderar jag. Om det inte är så mycket som skiljer från vanlig verkning av hovar, varför vill då utövarna kalla det för just andra metoder? Ex Strasser och SANHCP, varför vill de framhärda att just deras metod är bättre än traditionell verkning?
Om du förstår hur jag menar.
Jag tycker att det är mycket anmärkningsvärt att dessa utövare säger sig kunna ersätta både hovslagare OCH veterinär.
Norrland