Sv: Ska börja köra och behöver råd/tips!
Med min vanliga otur, så var den så klart såld
Typiskt när jag äntligen hittade en som såg vettig ut för dunderklumpan = jag, inte hästen alltså. Och som inte kostade så där vansinnigt mycket pengar...
Nåja, det är väl bara att leta vidare då!
(Om någon får veta om någon i Skåne för vettigt pris och som skulle kunna tänkas passa mig, så blir jag självklart jätteglad för tips!
)
Och så var det ju det där med sele.
Blev lite chokad av det du skrev ovan, tog för givet att man kunde ha vilken sele som helst till vagnar, att man väljer en vagn och en sele.
Men du menar att man bara kan ha en sorts sele till denna, gäller det alla vagnar???
Har hittat en sele som jag tror skulle kunna passa mig och lilla hästen, är en som tar in från Tyskland, kostar 2,500:- + frakt. Hon använder den själv till Islandhäst och hon har även kört maraton med den.
Har inte beställt ännu, men tycker den har ett bra pris och ser bra ut.
Har ingen riktigt bra bild men skickar den jag har så blir jag glad över era expert kommentarer.
Men ska kanske inte göra så köpa vagn och sele, var för sig, om det nu är så att alla selar inte passar till alla vagnar...
http://www.v-klagstorps-islandshastar.se/retailers.html
Bläddra ner till andra bilden, som sagt ingen bra bild, men ni kan kanske få lite hum om den?