Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*dl kl*
Ni som haft Agria och är nöjda, hur mkt har ni behövt använda er av bolaget? Och hur "svåra" skador har era djur haft?
*dl kl*
Ni som haft Agria och är nöjda, hur mkt har ni behövt använda er av bolaget? Och hur "svåra" skador har era djur haft?
I december skickade vi in ett papper till Agria om att betala en av hästarnas försäkring via autogiro. Detta skulle dras från min sambos konto, som alla andra av våra försäkringar.
I februari, tror jag det var, så inser vi att det inte har dragits några pengar. Ringer Agria, de säger att det inte kommit in något autogiropapper och att föräkringen upphört. Frågar då varför de inte underrättat oss om saken och de påstår att de skickat ut info ang detta. Vi har inte fått något.
De undrar om vi vill teckna ny försäkring. Men då går det bara att teckna en veteranförsäkring för att hästen fyller 15 i år, den har mycket sämre villkor och täcker mycket mindre.
Vi försöker få Agria att låta hästen ha kvar sin gamla försäkring och erbjuder att betala in årspremien omgående. Säljaren pratar med sin chef och vi får nej. Hästen har varit försäkrad hos dem oavbrutet sedan 2003 så det känns dumt att byta bolag nu men vi verkar inte ha något val.
Vi tecknar en ny försäkring hos ett annat bolag. Nya bolaget tar gladeligen emot hästen som kund utan reservationer och utan några krav på att hon endast får försäkras som veteran.
Skiter i allt vad Agria heter och hoppas att hästen ska fortsätta vara skadefri och om det dyker upp någon skada så är det bara att hålla tummarna på att det inte ska vara någon gammal skada som uppkommit.
Nu förra veckan så lägger vi märke till att Agria har dragit pengar från min sambos konto under tre månader. Ungefär hälften av vad hästens försäkring gick på varje månad. Sambon ringer dem och undrar vad de tar betalt för. Då har de satt autogiro på hundens försäkring, som vi brukar betala varje halvår. Han påpekar att han aldrig begärt att ha autogiro på den försäkringen men däremot på en hästförsäkring. Två dagar senare, i fredags, ringer kvinnan upp. Hon har rotat i arkivet och hittat papperet vi skickade in på hästen . Det har blivit fel och någon har knappat in att det gäller hunden.
"-Oj, det verkar vara vi som gjort fel här. Om ni vill kan ni få återuppta den gamla försäkringen på hästen."
Jag pratade med Agria nu och förklarade att jag redan har en ny försäkring som gäller ett år framöver och undrade hur de ska lösa det här. Vill ju helst ha hennes gamla försäkring kvar, för säkerhets skull, men tänker inte betala fullt pris för två försäkringar. Förklarade att det är ju faktisk de som gjort fel och undrar om de kan åtminstonde kan ge någon form av rabatt som kompensation, när det uppenbarligen är de som ställt till det från första början. ICKE!
Ombudet på Agria rådde mig att prata med nya försäkringsbolaget och försöka få den försäkringen upphävd, de tänkte inte rabattera en krona men jag var varmt välkommen tillbaka med hästen till dem.
Herregud vad less jag blir!
Känner mig inte det minsta sugen på att ha någon som helst försäkring hos Agria, men att byta föräkring på en äldre häst är visst inte så smart om jag förstått rätt.
Hur hade ni gjort?
Herregud vad glad jag är att jag inte har Agria när jag läser sådana här trådar Finns det någon som är nöjd med deras service?
*dl kl*
*dl kl*