Sjukskrivning när?

Så du menar att de bolagen du räknar upp kom ner under 55% ?
Plocka gärna fram en källa på det.
Har exempelvis för mig att GM pumpade in pengar i SAAB tills man tröttnade...därefter dröjde det ju inte länge innan KK + anmälan om bedrägerier

GM pumpade nog inte så mycket pengar in i SAAB, förutom beställningarna av bottenplatta till Opels/Vauxhalls Astra och Vectra som var gemensamma med SAAB 9000. Vill du ha fakta kan du själv (om du är kapabel) söka på årsrapport SAAB/ Volvo eller liknande då länkning till utomstående sidor inte är tillåtet på forumet...

GM pumpade nog inte så mycket pengar in i SAAB, förutom beställningarna av bottenplatta till Opels/Vauxhalls Astra och Vectra som var gemensamma med SAAB 9000. Vill du ha fakta kan du själv (om du är kapabel) söka på årsrapport SAAB/ Volvo eller liknande då länkning till utomstående sidor inte är tillåtet på forumet...
Ja det rörde sig väl om 13, 14 miljarder "
GM köpte ett utsvultet bolag, och investerade heller aldrig själva så mycket som behövdes i nya modeller. I efterhand kan man konstatera att GM har stoppat in stora belopp, men i efterhand, för att täcka förluster, inte för en stor uthållig offensiv. Mellan 1988 och 1998 pumpade Volvo Personvagnar in 45 miljarder i forskning och utveckling.

Under samma period låg investeringsnivån i Saab på runt en tredjedel av det. Problemet med för få nya modeller är ett genomgående tema för Saab, det kan både kunder och återförsäljare vittna om. De har alltför ofta putsat upp gamla versioner."
Källa https://www.fokus.se/2009/02/darfor-har-saab-misslyckats/

Ja det rörde sig väl om 13, 14 miljarder "
GM köpte ett utsvultet bolag, och investerade heller aldrig själva så mycket som behövdes i nya modeller. I efterhand kan man konstatera att GM har stoppat in stora belopp, men i efterhand, för att täcka förluster, inte för en stor uthållig offensiv. Mellan 1988 och 1998 pumpade Volvo Personvagnar in 45 miljarder i forskning och utveckling.

Under samma period låg investeringsnivån i Saab på runt en tredjedel av det. Problemet med för få nya modeller är ett genomgående tema för Saab, det kan både kunder och återförsäljare vittna om. De har alltför ofta putsat upp gamla versioner."
Källa https://www.fokus.se/2009/02/darfor-har-saab-misslyckats/

GM har inte mycket skuld i det här, felandet ligger enbart i de svenska direktörernas ovilja att se att 900 Turbo Cab inte var någon bestsäljare utanför USA, där 9000 modellerna var mer efterfrågade på Europeiska och Asiatiska marknaderna, på samma sett som Volvos nya VD 1990 vägrade inse att 240 producerades på efterfrågan medan 740, 940 och 850 producerades för lager, fantes inte någon kund som var villig att köpa en 740/940 för 100000 extra när de kunde få en Toyota eller Huyndai i samma klass för 5000 mer än 240en...

För mig beror det lite på vad jag jobbar med. Har jag feber så stannar jag hemma oavsett. När jag jobbade på kontor så släpade jag mig dit med förkylningar så länge jag kände att hjärna fungerade någorlunda. Nu är ribban lite lägre då jag jobbar i sjukhuslokaler och har min egna röst som främsta arbetsverktyg. Blir jag allt för hes så finns det inte så mycket att göra, hur bra jag än mår i övrigt.

Har bara läst första sidan. Men på mitt jobb får vi inte arbeta om vi är sjuka, det har hänt att någon blivit hemskickad som varit för förkyld för att vistas på arbetsplatsen. Jobbar med svårt sjuka patienter, i vissa fall väldigt infektionskänsliga, så vi måste vara friska när vi jobbar, en och annan är lite väl nonchalant ang att vara krasslig på jobbet. Jobbet är även tungt, så det händer att vissa blir dåliga av sina ryggar mm. Det blir alltid ett ständigt pusslande med personal när vinterförkylningarna drar igång.
Jag åker oftast på en, ibland två större förkylningar per år. Och jag har tyvärr migrän med aura som vid kraftiga anfall har lett till någon dags sjukskrivning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka