Sjukskriven?

Lamborghini

Trådstartare
Alltså... Jag klagar inte men undrar... Varit sjukskriven till 28/2. Där efter begärde jag FP. Försäkringskassan fortsatte min sjukskrivning till slutet av Mars + betalade ut FP - fast mindre än vad jag hade begärt då man inte kan ha full FP + vara sjukskriven, såklart!

Antingen har läkaren skickat in ett nytt intyg med längre datum, utan att jag vet, eller så har nåt blivit galet. Har ni varit med om detta?

Sv: Sjukskriven?

Ring och kolla upp det direkt, det är så tråkigt om man i efterhand blir återbetalnings skyldig.
För det blir man, även om det är de som har gjort fel.

Ring och kolla upp det direkt, det är så tråkigt om man i efterhand blir återbetalnings skyldig.
För det blir man, även om det är de som har gjort fel.

Jo precis... men gah, denna KÖ! Avvaktar lite.. dom har ju ändå dragit ner duktigt på FP som jag skulle fått ut egentligen nu imorn.

Handlar "bara" om 2500:- som ska tillbaka isåfall. Så jag går inte under om det kommer fram att dom ska tillbaka.. För då måste dom ju öka på FP som dom drog av ifrån *bestämd* :D

Kan det ha varit så att läkaren och du talat förbi varandra och h*n trodde att du skulle vara 50% sjukskriven fram till slutet av Mars då din bebis ska komma?

Kan det ha varit så att läkaren och du talat förbi varandra och h*n trodde att du skulle vara 50% sjukskriven fram till slutet av Mars då din bebis ska komma?

Ja jag kan ju nästan hoppas det! Jag tittade väldigt slarvigt på sista intyget som jag skickade in... Min BM pratade med läkaren om det så jag behövde inte ens närvara utan fick hem det på posten.. Hon kanske sa slutet av Mars å jag missade det. Vore ju inte helt fel :)

Dom fixade i alla fall så jag inte fick dubbelt med FP o SP - fick en fjärdedel av båda nåt sånt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb hej jag är sjukskriven på deltid sen längre tid tillbaks. har kontakt med vården osv. alltid varit sjukskriven 3 mån åt gången -- sen...
Svar
14
· Visningar
1 793
Senast: Modest
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 701
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka