Jag förstår hur du menar men alltså jag måste säga att jag verkligen känner och har känt HUR mycket människor som helst som vid influensa, grava förkylningar, hög feber osv, ändå gör för mycket vid sjukskrivning från arbetet, vilket inte sällan (tyvärr) leder till mycket sämre hälsa och sjukdom och långdragnare sjukdom med återkommande insjuknande och igen kortidssjukskrivning pga samma originalsjukdom .
Nu inte specifikt ang hästägare men ja- absolut inklusive dessa.
Klart att många gör för mycket, men då är det oftast för att folk faktiskt inte har val till avlastning, upplever jag. Det är hus och hem och barn och djur som ska skötas ändå, det kan man inte göra så mycket åt.
Den flesta som väljer att motionera hästen gör nog det för att det känns bättre så.
Att jag sedan tog upp en häst som också mår bättre av att motioneras än att stå ett par dagar, tja, de finns. Där får man väl själv välja vilket som är lämpligast.
Känner fortfarande att man måste lita på att människor gör vad de kan. Folk vill generellt inte vara hemma och sjuka och förlora pengar.