Förlåt, att jag som missförstår allt och inte kan förklara så att folk förstår hur JAG tänker, lägger mig i igen.
Om jag är sjuk och inte kan sköta mitt jobb utan har sjukskrivit mig, oavsett om jag sitter i affär, jobbar på kontor, sköter teknisk utrustning, skottar flis, kör lasttraktor, jobbar som avfallshanterare (sopgubbe eller sopgumma), barnskötare, hjärnkirurg eller vad jag gör, pga förkylning, migrän, kräksjuka och liknande lätta symptom.
Hur kan jag då, ta på mig kläder, åka till stallet, mocka åt min häst eller flera hästar, visitera häst, borsta häst, ta på/av täcke, ta på/av benskydd, kratsa hovar, bära flera kilo hö, bära flera hinkar vatten, leda in/ut häst, hästar. Sadla och tränsa häst, sitta upp och skritta ut på sin häst 20 minuter för att rasta hunden och "bara råka galoppera på favoritstigen för att det såg lockande ut" och "bara hoppa den där trädstocken för att hästen gillar att hoppa" osv...
Jag vet att alla hästmännniskor inte är såna här, men de finns. Jag vet att många hästägare har sina hästar i fullskötselstall där de inte behöver peta på sin häst, utan bara åka dit för att kolla att allt är oK. Men jag vet också att det finns folk som har stall där de måste sköta allt, det ser vi ju här i tråden massor av exempel på.
När alla om och om igen, säger man måste ha en buffert, man måste ha en backup-plan, man måste... när det gäller barn, andra djur, bilar, hus osv... gäller det inte hästar också?
Vad jag kan utläsa av de flesta inlägg här, är det så vi alla menar, du, jag, LBB (som till och med jag måste säga varit lite klok...
i denna tråd) och många fler, även om du, jag, LBB och många fler inte uttrycker sig ordagrant likadant.
Kan vi inte helt enkelt försöka förstå detta nu, allihopa o lägga diskussionen bakom oss.
Jag ber återigen om ursäkt, för att jag trots att jag bestämt mig för att låta bli, skriver...
Och återigen, jag skriver inte för att vara otrevlig eller elak, utan ber om ursäkt om det tas så.
Ha en fin kväll... Nu ska jag ge mig iväg till en mataffär o sätta sprätt på pensionen... kylskåpet gapar tomt, sen ett par dagar tillbaka...