Är det då OK att som kontorist... Hmm... jag har fått återbudstid på kliniken till min häst i morgon kl 11. Undrar om jag inte är lite snuvig, så jag kan sjukskriva mig för att åka till kliniken. För det är ju så många hästmänniskor med tiden kommer tänka.
Jag vet att du kommer hugga tillbaka med att det går inte att jämföra äpplen med päron. Men jag vill ändå belysa det liv jag, och många med mig lever. Som funktionsnedsatt blir man jagad med lupp och blåslampa av försäkringskassan. Jag har nu i fyra veckor väntat på att få min förebyggande sjukpenning godkänd, så jag kan få träna igång min slitna kropp igen efter 8 års lojalitet mot arbetsplatsen, där jag tackat nej till bassängträning och egenträning pga jobb och slutligen helt lagt ner egenträningen för att sköta mitt jobb. Det är ingen som tackar mig och min funktionsnedsatta vänner, men vi jagas gud så förbanne oss... för vår rätt till sjukersättning, assistans med mera. Men hästägare, tycker det är helt ok att sjukskriva sig för förkylningar, feber, migrän osv, men ändå åka och ta hand om sin häst. Det tycker jag är att sila mygg och svälja kameler.
Jag hoppas att du förstår hur jag menar och inte blir förbannad. Jag vill bara att ni ska förstå hur jag ser det. Jag åkte inte ut till stallet med migrän och feber. Utan då fick jag snällt fixa någon vän som kunde ordna min häst, då flera av de sista stallen jag stod i trots att de sagt det vid inflytt att här hjälps vi åt... det gällde tyvärr inte mig.
Jag ber om ursäkt om jag är otrevlig eller något annat, det är absolut inte min mening.
Mvh
IngelaH