S

sunil

Jag har inte haft min häst så värst länge så jag känner honom inte ännu. Men han är verkligen hur mysig som helst och lugn. Men ibland undrar jag om han inte är FÖR lugn. Han ser nästan sjuk ut när han är i boxen för att han ser så hängig ut. Men han har aldrig nån feber. Är det någon som vet vad det kan vara så jag slutar oroa mig:) Eller är han bara lugn?!

Svara gärna!!

Sv: Sjuk?

Äter han ordentligt och är piggare och mer vaken utomhus kanske han bara slappnar av inne. Kan du inte prata med förra ägaren om du är orolig.

vi hade en häst på prov som var jättelugn nästan seg. när vi beskrev det för säljaren sa hon att det inte verkade stå rätt till och det stämde. blodprov visade två fästingburna sjukdomar. kolla gärna med nån som känner hästen om det går. annars kan du ju alltid be en vet kolla

Min häst är alltid superlugn i stallet, kan stå och sova när som helst. Är den bara pigg vid ridning tror jag det bara är bra om de kan slappna av ordentligt emellanåt.

En del hästar kan vara lite deppiga sådär efter en flytt också, så var det med en av mina hästar, men det gick över efter ett tag. Men visst det kan ju va något som inte stämmer, hör med förra ägaren om hur han brukar bete sig....

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: skogaliten
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Malva1978
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 256
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 398
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX