Sjuk hund (lång)

A

annjo743

Hej
Måste bara få skriva av mig lite nu när ajg sitter här och inte kan koncentrera mig. Har nämligen en jätte sjuk hund. Jag ska berätta allt från början.

Allt började i måndags när jag kom hem och min schäfer på 10 år kom o mötte mig haltande och gick nästan på tre ben. Försökte känna genom benet men hittade inget. På kvällen kände jag genom igen och då reagerade han när jag klämde på handleden.
På tisadgen ville han inte gå ut alls och ville inte äta. Ringde vet i staden och fråga om jag kunde komma de hade endast en tid senare som jag inte kunde ta. Skulle denna dag till strömsholm som sällskap och lite hjälp till en kompis som skulle dit med sin unghäst. Så vet assistenten här i staden sa att pröva att ring till strömsholm och kolla om du kan få komma dit. Jag prövade och fick en tid i närheten av den tiden vi skulle vara med hästen:bow:
När vi kom dit röntgade de utan att hitta något. Undersökte även senor. Han hade även lite feber när vi kom dit.
Till sist när vi fick gå hem efter flera undersökningar så hade han stackarn hela benet gipsat (detta pga att de inte hade kunnat uteslutit att det var något trasigt iaf pga han var rejällt svullen) och antibotika om det var en infektion.

Igår morse hade han ännu mer ont. Vill fortfarnade inte äta. Hade nu temp på 40,4:eek: Ring vet som säger att han måste ha sin antibiotika så fort som möjligt och att jag ska ringa om han får högre feber. Så snabbt till apoteket och hänger på låset att de ska öppna.
På em är han mer hängig och vill inte flytta sig och dricker inte heller..:cry: temp 40,7. Ringer och de säger kom hit på en gång.
Så just nu ligger min älskling på IVA på strömsholm. Man vet inte vad som är felet och ska börja ta prover idag bla fästingprover.

Så nu sitter jag här och väntar på att de ska ringa och säga vad som händer. DE ska ringa mellan 10-17:eek: så man går runt med tel hela tiden och bara väntar på att de ska ringa och säga att de hittat vad det är och fått ner febern lite.

Är det någon som har någon anning om vad det kan var. Har varit förskonad från hundsjukdomar tidigare...
 
Sv: Sjuk hund (lång)

Hm, varför tog de inte prover för fästingssjukdom redan första gången?
Det är alltid det första jag kommer att tänka på när jag hör stel, halt, hängig och hög feber. Men så har min vovve också tidigare åkt på en fästingssjukdom. När den väl hade brutit ut ordentligt tog det dock inte lång tid innan han blev pigg och kry igen :)

Det ordnar sig säkert. Vi håller tummar och tassar för er!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp