urkella
Trådstartare
När jag fodrade middag hos hästarna såg jag att eltråden till grinden var nere, började då bli orolig om någon varit i hagen. Alla hästarna kvar iaf men Ove vägrade lämna lösdriften. Nojig som man är med folk som går på hästar så kollade jag igenom honom men inga sår iaf. De andra var som vanligt så tänkte att tråden kanske bara blåst ner och han brukar alltid stå där inne så han går väl ut och äter sen. Men när jag kom och kvällsfodrade stod de alla inne i lösdriften shettisarna gick ut och åt efter jag gett dom hö. Ove vägrar åter igen lämna lösdriften så blir nu riktigt orolig. Han står bara med mulen i spånen och ser helt apatisk ut. Tar på honom grimman och får dra ut honom ur lösdriften, ty7cker han går lite vingligt men kan oxå varit att han va motvillig att gå. Shettis hingsten gnäggar på honom och buffar lite, så märker även på dom att det inte står rätt till. När jag släpper honom går han sakta in i lösdriften igen. Ger honom hö där inne vilket han småtuggar på iaf. Ställde en hink vatten där inne med som han drack ur. Febern låg på 38,2. Vet. sa att avvakta då han äter, dricker och skiter iaf. Men är jätte orolig och livrädd att man ska hitta honom död i hagen imorgon eller något.
Vad tror ni det kan vara ? Min första tanke var stelkramp men då jag inte hittar sår och han var helt normal på morgonen så han har ju blivit dålig snabbt. Andra tanken är om han fått i sig något och vet ju inte om någon varit inne i hagen
Vad tror ni det kan vara ? Min första tanke var stelkramp men då jag inte hittar sår och han var helt normal på morgonen så han har ju blivit dålig snabbt. Andra tanken är om han fått i sig något och vet ju inte om någon varit inne i hagen