Självmord

Sv: Självmord

Jag tycker att du sätter dig ner och ser över vad det är i ditt liv som känns så jobbigt och verkligen försöker prata med en person som du kan förlita dig på.

Du behöver få en glädjekänsla i livet, livet är bra när man hittar minst en person att kunna förlita sig på som man kan lita på och som ställer upp och den du kan ha kul med.
 
Sv: Självmord

Finns nog inget du eller någon annan här som kan göra nått direkt. Men det är ganska svårt ändå att ta livet av sig och tror inte ts gjort det.
 
Sv: Självmord

Finns nog inget du eller någon annan här som kan göra nått direkt. Men det är ganska svårt ändå att ta livet av sig och tror inte ts gjort det.

Nä, men så kan man ju inte resonera heller. Det är inte speciellt svårt, finns mängder av info att hitta idag, hade en bekant som lyckades med hjälp av en sån sajt.

Ingen som hört nåt eller vet nåt? Vill minnas att någon kontaktade polisen vid en sån här tråd för några år sen.
 
Sv: Självmord

Jag känner också att vi borde göra något. Tänker på Flashback-tråden där en person tog sitt liv. Hur kan vi gå tillväga?
 
Sv: Självmord

Behöver isåfall ip-adressen. Polisen spårade fort.

Edit: Kontaktade Gunnar om han kan hjälpa. Borde ha mer info. Jag är inte så tekniskt kunnig.
 
Senast ändrad:
Sv: Självmord

Jag har pratat med Gunnar och han kan lämna ut ip-adress till polisen. Borde man anmäla? Ts har ju inte varit aktiv på ganska många dagar nu så kanske är det för sent alternativt har ts släppt dessa tankar..
 
Sv: Självmord

Jag tror man bör ringa och prata med polisen så får de göra bedömningen om/vad som ska göras. Informerar man dem inte kan de ju inget göra.

Är det någon som vill och kan kontakta polisen?
 
Sv: Självmord

Jag har ringt polisen nu och rådfrågat. Han föreslog att administratören (Gunnar) skulle kontakta polisen och lämna ut alla uppgifter om han också ansåg att det var seriöst. Inte mycket mer vi kan göra verkar det som. Ska maila Gunnar också.
 
Sv: Självmord

Tack för att ni bryr er så mycket, men ni behöver inte ringa polisen.
Det var inte meningen att oroa er, jag orkar bara inte just nu. Tack
 
Sv: Självmord

Vad skönt att se dig skriva igen. Jag blir orolig för jag ser dina tankar som seriösa, framförallt för att du planerat så mycket. Du ska inte känna att du måste skriva här, du ska lägga din energi på dig själv och att ta dig igenom det här. Däremot kan jag inte själv läsa denna tråden utan att försöka göra något. Du får gärna skriva här (eller pm) om/när du orkar och säga hur de går. Nästan alla självmord föregås av depression och depression är ju som bekant en sjukdom som går att behandla. Jag ber dig att inte ge upp, prata med dina nära, och fortsätt med hjälpen du har. Var ärlig mot din läkare, så kanske terapin kommer igång lite snabbare. Kram!!
 
Sv: Självmord

Snälla TS, försök bryta dina tankar!

Hela världen snurrar nu, rent bokstavligt talat. Det är en tid i förvirring och det är många som drabbas på ett eller annat sätt. Jag kan lova dig att du behövs här, i livet. Du behöver dig själv.

Jag har själv aldrig varit i en liknande situation då jag är totalt överlycklig över att leva. Jag önskar att jag kunde dela mina känslor med dig för att få dig att förstå hur bra livet är, om man bara ger sig fan på det.

Det händer jobbiga saker i livet, och livet är inte lätt. Så lyder liksom lagen, men när något jobbigt händer eller när man inte mår bra så måste man byta synvinkel. Vi får prövningar här i livet, och när vi har klarat dom prövningarna.. ja då får vi nya.

Om du exempelvis hamnar i samma situation gång på gång och du alltid ställer dig frågan; varför? Det är för att du ska lära dig något av situationen som du kommer behöva längre fram i livet. Du måste vara brutalt ärlig mot dig själv, det är skitjobbigt men ack så behövligt i vårt stressade samhälle. Vad är det som gör livet så outhärdligt.. egentligen? Det är DU som styr över ditt liv, du har makten att förändra eller förälda den du är.

Vad folk tycker om dig, det är inte dina bekymmer? Du är den du är, och det har ingen annan med att göra. Jag hoppas TS att du kommer finna ett annat alternativ som kommer få dig att se på livet från andra ögon. Kavla upp ärmarna TS, du ska LEVA!

Kram!
 
Sv: Självmord

Min läkare sa en gång att "man får en viss lott i livet, det här är din". Och det är så sant. Det här är min lott i livet och jag kan inte göra något åt saken.

Sånt gör mig vansinnig, en sån läkare har inte inom psykiatrin att göra. Tänk om man sa så till en cancerpatient, "jaha, trist detta, men det är ju din lott i livet".

Gah!! :banghead:
 
Sv: Självmord

Kl
Vi är nog en del som tänker på dig och hoppas att saker känns lite ljusare nu. Du får gärna skriva något när du orkar och vill.
 
Sv: Självmord

Tänker ofta på hur det går för dig, du får gärna uppdatera lite om du orkar och vill. Vi är många här som befunnit oss i din sits och tagit oss ur det och vill hjälpa och stötta. Vi finns här för dig.....
 
Sv: Självmord

Jag beklagar din situation och lider med dig men måste säga såhär. Självmord är den feges väg och de som ofta offentligt pratar om det tar det inte.
Nu vill jag inte vara elak utan jag syftar detta som att du ska se det som en chans att du slipper döda dig själv. Du pratar om det för att vi ska öppna ögonen vilket vi alla har. Men vi kan inte göra mer än stötta i ord över ett forum. Jag tycker du ska tala med din familj eller en psykolog. Jag själv hatar psykologer men har nu börjat gå hos en för att bli fysiskt och psykiskt frisk. Prata om det eller prata med dig själv genom att skriva allting i ett brev och skicka till dig själv. När du fått det avgör du om du vill läsa eller bränna det, men då får u ut känslorna.

Men ingen här kan hejda dig, men om du överlägger att dö gör det på egen hand. Hoppar du framför ett tåg förstör du chaufförens liv och då är du mer än bara elak. Då blir du ond.
 
Sv: Självmord

Jag beklagar din situation och lider med dig men måste säga såhär. Självmord är den feges väg och de som ofta offentligt pratar om det tar det inte.
Nu vill jag inte vara elak utan jag syftar detta som att du ska se det som en chans att du slipper döda dig själv.

Jag hoppas du driver?! Självmord är inte alls den feges väg, det är en väg man väljer när man har tappat allt hopp. Att ta sitt liv är ingenting för den som är feg, du har uppenbarligen ingen aning vad du snackar om. Fy fan!

Men ingen här kan hejda dig, men om du överlägger att dö gör det på egen hand. Hoppar du framför ett tåg förstör du chaufförens liv och då är du mer än bara elak. Då blir du ond.

Du är inte i position att avgöra hurvida en människa är ond eller ej. Du har uppenbarligen ingen koll på de känslor som uppstår när man mår skit, det sista man tänker på när man mår så dåligt är andra. Inte för att man är egoist, utan för att man bara vill avsluta sitt liv. Dels för sig själv men också för att man tänker att andra ska slippa bördan av ens liv.

Om du inte har något vettigt att komma med är det bättre att knipa käft.
 
Sv: Självmord

Jag vet vad jag pratar om och JAG anser visst att det är den feges väg. Och jag har rätt att uttrycka mig. Jag sa inget om att hon är ond utan att jag anser att hon skulle BLI det om hon hoppa framför ett tåg. Det är mina åsikter hur mycket du än svär. Jag har varit nere i helvetet och vänt, tro mig, och där insåg jag att döden är den feges väg. Så vårda ditt språk. Jag vet att det inte är lätt att tänka på det bästa i sådana situationer men jag anser det jag skrev och står fast vid det.
 

Liknande trådar

Relationer (om någon lyckas lista ut vem jag är, så dela inte, fördrar att vara anonym i denna tråden) Jag har nyligen gjort slut med sambo som...
Svar
18
· Visningar
1 880
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Min 3åriga hane har haft problem med huden till och från i ett år nu. Han får hela ryggen och sidorna full med skorpor och krustor som...
Svar
13
· Visningar
3 146
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp