Sitsproblem!

J

JojjoEuroCent

Jag har en ganska bred sadel, en amerigo vega cc. problemet är att jag inte kan öppna höften tillräckligt i den, spc vänster sida. Det är en låsning av något slag, det vet jag, men HUR ska jag få upp låsningen? :confused: övningar osv båda med och utan häst mottages tacksamt!
 
Sv: Sitsproblem!

Gå till en sjukgymnast/naprapat/kiro eller liknande? Både som kan hjälpa dig bli av med av låsningar och som kan ge dig övningar som gör dig smidigare och liksidigare.
 
Sv: Sitsproblem!

De brukar ju säga att en sadel ska passa ryttaren såväl som hästen, kanske fundera på att byta sadel? Annars är ju sjukgymnast bra förslag och kanske det du ska välja i första hand framför att köpa ny sadel :P
 
Sv: Sitsproblem!

Förutom att uppsöka en kiropraktor/naprapat som kan korrigera din låsning
och sen underhålla med träning och stretching, så är det att superbra ut och gå efter ridningen
Att skritta hästen för hand både före och efter ridning är välgörande för krånglande höfter har jag märkt
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 883
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp