Bellini
Trådstartare
Idag ska min åring åka till betet. Hon har åkt transport 2 ggr innan, med sin mamma då och lös i transporten, har gått kanon.
Hon är tränad att stå uppbunden sen andra veckan i livet, slänger sig inte och går fram ifall grimskaftet tar slut bakåt.
Hon är lasttränad med mellanväggen ställd åt sidan, gick jättebra.
Vad tror ni är bäst, försöka lasta med mellanväggen i normalt läge från början, eller lasta med den ställs åt sidan och sedan flytta den till sitt rätta läge? Har inga långa bommar.
Hon är avvand, MEN hon har gått så att hon ser sin mamma då jag inte har haft möjlighet att flytta henne till annat ställe förrän nu. Har dock ridit iväg med mamman flera gånger, hon skriker då så länge vi syns och är sedan lugn.
Jag är orolig för att hon ska få spelet när vi stänger och hon blir helt själv.
Jag är riktigt nervös för om hon ska hoppa över bommen.
Vad gör man om de försöker hoppa över bommen?
Fler nyttiga almänna tips?
/Hönsmamma nr 1
Hon är tränad att stå uppbunden sen andra veckan i livet, slänger sig inte och går fram ifall grimskaftet tar slut bakåt.
Hon är lasttränad med mellanväggen ställd åt sidan, gick jättebra.
Vad tror ni är bäst, försöka lasta med mellanväggen i normalt läge från början, eller lasta med den ställs åt sidan och sedan flytta den till sitt rätta läge? Har inga långa bommar.
Hon är avvand, MEN hon har gått så att hon ser sin mamma då jag inte har haft möjlighet att flytta henne till annat ställe förrän nu. Har dock ridit iväg med mamman flera gånger, hon skriker då så länge vi syns och är sedan lugn.
Jag är orolig för att hon ska få spelet när vi stänger och hon blir helt själv.
Jag är riktigt nervös för om hon ska hoppa över bommen.
Vad gör man om de försöker hoppa över bommen?
Fler nyttiga almänna tips?
/Hönsmamma nr 1