Sirapsdrömmar...

Karma

Trådstartare
.. Vad bakar ni får småkakor?

Jag gillar att baka och har just börjat snöa in mig på småkakor. I helgen bakade sambon bröd medan jag bakade lagom smuliga vaniljdrömmar. Idag blev det sirapsdrömmar (kolakakor).

Småkakor är roligt! Snabbt, lätt och få ingredienser. Funderar på att göra blåbärsgrottor härnäst, har aldrig testat att göra grottorna med blåbär så det kan bli spännande.

Dela gärna med er av recept och bilder. Måste finnas fler som gillar att baka smått :D
 
Sv: Sirapsdrömmar...

Bra tråd, kan behöva lite nya tips :) Jag brukar baka chokladsnitt, grottor av olika slag (sylt eller dumle), bondkakor, sirapssnitt osv. Räknas snickerskaka som att baka? Såna finns alltid hemma :d
Men där brukar fantasin tryta. Lätt att hamna i samma spår som alltid.
 
Sv: Sirapsdrömmar...

Hur bakar du dina bondkakor? Det är något jag har fått för mig ska vara ganska smaklöst och tråkigt. Men jag kanske bara ätit dåliga sådana?
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 619
Relationer Jag har valt att skapa en anonym användare för detta ämne. Jag har hamnat i kris, kan inte tänka klart och behöver lite utomståendes...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 555
Senast: Hemlignu
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp