Sinus cysta erfarenheter?

mummlan

Trådstartare
Har en unghäst med konstaterad sinus cysta (cysta i bihålan). Cystan är tömd och spolad en gång och hästen är nu på bättringsvägen. Vet sa att man kan operera bort denna men att prognosen ändå var osäker. Dessutom vet vi inte riktigt vad den bakomliggande orsaken till cystan är (vanlig röntgen visar inget konstigt mer än att bihålan var fylld).

Har försökt googla men hittar inte så mkt. Jag skulle därför gärna vilja höra erfarenheter från andra som gjort en liknande operation på sin häst och vad som hände sedan. Även vad det kostade är av intresse!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hej, Jag har en tik på nyss fyllda åtta år. I vintras tog hon bort två små juvertumörer och nu i somras en till. Endast tumörerna togs...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 111
Senast: Zazu
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 476
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat